W najbliższych dniach na ulicach Szczecina pojawią się ankieterzy, którzy będą pytać mieszkańców jak wyobrażają sobie dalszą trasę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. To pierwszy etap opracowania koncepcji na przebieg SST.
Następnie, jak informuje rzeczniczka ZDiTM, badane będą potoki pasażerskie, czyli główne generatory ruchu. - Chodzi o to, aby sprawdzić jak duża liczba osób przemieszcza się najczęściej w jakich kierunkach i jakimi trasami – mówi Hanna Pieczyńska. - Przeanalizowane zostaną także planowane inwestycje infrastrukturalne, przemysłowe i komercyjne mające wpływ na ruch pasażerski na prawobrzeżu.
W kolejnym etapie wykonane zostanie studium korytarzowe, czyli opracowanie do pierwszego etapu konsultacji społecznych. - Zawiera się w tym wyznaczenie optymalnych korytarzy pod względem potrzeb pasażerów w minimum trzech wariantach, analiza rozmieszczenia przystanków i węzłów przesiadkowych pod względem optymalnego dostępu do linii tramwajowej oraz sprawnych przesiadek pomiędzy różnymi środkami transportu – wyjaśnia Pieczyńska. Przeanalizowane zostanie także rozmieszczenie parkingów park & ride oraz bike & ride.
Poza konsultacjami społecznymi, koncepcja drugiego etapu SST będzie też omawiana z Radami Osiedli Słoneczne, Majowe, Kijewo, Bukowe-Klęskowo, Dąbie i Zdroje.
Przetarg na opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych wygrała firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Na zrealizowanie umowy, której koszt wynosi 450 tysięcy zł, ma czas do 15 listopada 2016 roku.
Komentarze
2