„Głównym założeniem rozbudowy portu jest poprawa rentowności działania NorthEast Mariny poprzez zwiększenie liczby obsługiwanych jednostek” – czytamy w koncepcji zagospodarowania Wyspy Grodzkiej.
Pomosty przy ogrodach działkowych i budynek na wbitych wcześniej palach
Nowe pomosty z miejscami do cumowania znajdą się na północ od mostu prowadzącego na wyspę, czyli na wysokości ogrodów działkowych, ale bez ingerencji w ich przestrzeń.
– Koncepcja zakłada powiększenie mariny o około 80 nowych miejsc postojowych dla jednostek pływających – mówi Maciej Homis, p.o. rzecznika prasowego spółki Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia.
Druga istotna zmiana to nowy budynek, który będzie sąsiadował z istniejącym bosmanatem. W tym miejscu już wcześniej wykonano palowanie pod fundamenty.
– Obiekt będzie pełnił przede wszystkim funkcje sanitarno-rekreacyjne dla żeglarzy cumujących w marinie. Znajdzie się w nim także część gastronomiczna z możliwością organizowania szkoleń i konferencji. Budynek zostanie zaprojektowany z dbałością o środowisko – z wykorzystaniem ekologicznych materiałów oraz odnawialnych źródeł energii – mówi Maciej Homis.
Częścią rozbudowy mariny będą też prace przy podczyszczeniu oraz pogłębieniu akwenu.
Kiedy ruszą prace budowlane?
Na razie istnieje tylko wspomniana koncepcja rozbudowy, która musi zostać przekuta w projekt. Przetarg przeznaczony dla architektów szykowany jest na przełom 2025 i 2026 roku.
– Następnie konieczne będzie uzyskanie wszystkich stosownych pozwoleń i decyzji, w tym m.in. pozwoleń wodnoprawnych, zgód ministerialnych oraz decyzji środowiskowych. Po zakończeniu tego złożonego procesu możliwe będzie określenie harmonogramu realizacji prac budowlanych przy inwestycji – tłumaczy Maciej Homis.
NorthEast Marina funkcjonuje od 2015 roku, oferując 49 miejsc postojowych dla żeglarzy. Na Wyspie Grodzkiej znajduje się też Miejska Strefa Letnia z plażą miejską, leżakami, siedziskami i kontenerem gastronomicznym.
Komentarze