Plany rozbiórki przychodni przy ul. Staromłyńskiej pojawiły się już w 2016 r. Wywołało to niepokój pacjentów, a z usług poradni korzysta ok. 20 tys. osób. Miasto uspokajało jednak od początku, że myśli o budowie podobnego obiektu w tym samym miejscu lub o przeniesieniu przychodni do jednej z nieruchomości w pobliżu.
Ustalono warunki zabudowy
O działce przy ul. Staromłyńskiej zaczęto też myśleć, jako o lokalizacji, w której mogłyby powstać nowe miejsca postojowe. Alternatywa dla kierowców, niezbędna wobec stale ograniczanej możliwości parkowania na ulicach Starego Miasta. Koncepcję nowej przychodni połączono z parkingiem i dodano komercyjny pomysł postawienia tuż obok budynku mieszkalnego. Jaki jest tego efekt?
– Prezydent Miasta Szczecin decyzją nr 93/21 w sierpniu 2021 ustalił warunki zabudowy dla dwóch budynków, parkingu podziemnego, niezbędnego zagospodarowania terenu, infrastruktury techniczno-inżynierskiej oraz rozbiórki budynków istniejących – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki NiOL, która zarządza parkingową Strefą Zamieszkania Stare Miasto.
Najpierw wybudują nową przychodnię. Tylko kiedy ruszą pierwsze prace?
Miasto zapowiadało wcześniej, że zadba o zachowanie ciągłości funkcjonowania przychodni. Dlatego najpierw w głębi działki miałby powstać nowy, 5-kondygnacyjny budynek nowej poradni. Gdy przeniosą się tam lekarze, można będzie rozpocząć rozbiórkę starej przychodni. W jej miejscu stanie budynek mieszkalny z usługami na parterze. Miejsca postojowe zaplanowano w podziemnym parkingu. Nieoficjalnie mówi się, że ma mieć on dwie kondygnacje i mieścić ok. 200 samochodów.
Pierwotnie zapowiadano, że nowe budynki będą gotowe w 2023 r. Teraz nie wiadomo, czy w ogóle ruszą już wtedy pierwsze roboty budowlane.
– Termin rozpoczęcia prac zależy od wyniku postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy. Początek robót najwcześniej w przyszłym roku. Obecnie spółka NIOL konsultuje harmonogram inwestycji. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły – tłumaczy Wojciech Jachim.
Parkingowiec pod Trasą Zamkową
Na Starym Mieście drugą inwestycją dla kierowców ma być budowa parkingowca pod Trasą Zamkową. Znajdzie się w nim miejsce na co najmniej 320 samochodów, na dachu będzie można pojeździć np. na deskorolce, a tuż obok zaplanowano parking naziemny i plac rekreacyjny. Wielofunkcyjny obiekt będzie jednocześnie częścią traktu pieszo – rowerowego łączącego podzamcze z Wałami Chrobrego. Tutaj jednak też jeszcze nie wyłoniono wykonawcy robót budowlanych.
Komentarze
0