Znane jest już więcej szczegółów dotyczących planowanego zagospodarowania działki przy ul. Staromłyńskiej 26. Znajdująca się tam przychodnia zostanie rozebrana, ale wcześniej lekarze przeniosą się do nowego budynku, który ma zostać wybudowany tuż obok, w drugim rzędzie od ulicy. W pierwszej linii powstanie bowiem 6-kondygnacyjny budynek mieszkalny. Pod ziemią będzie parking, który ma pomóc rozwiązać problemy parkingowe Starego Miasta.

Plany rozbiórki przychodni przy ul. Staromłyńskiej pojawiły się już w 2016 r. Wywołało to niepokój pacjentów, a z usług poradni korzysta ok. 20 tys. osób. Miasto uspokajało jednak od początku, że myśli o budowie podobnego obiektu w tym samym miejscu lub o przeniesieniu przychodni do jednej z nieruchomości w pobliżu.

Ustalono warunki zabudowy

O działce przy ul. Staromłyńskiej zaczęto też myśleć, jako o lokalizacji, w której mogłyby powstać nowe miejsca postojowe. Alternatywa dla kierowców, niezbędna wobec stale ograniczanej możliwości parkowania na ulicach Starego Miasta. Koncepcję nowej przychodni połączono z parkingiem i dodano komercyjny pomysł postawienia tuż obok budynku mieszkalnego. Jaki jest tego efekt?

– Prezydent Miasta Szczecin decyzją nr 93/21 w sierpniu 2021 ustalił warunki zabudowy dla dwóch budynków, parkingu podziemnego, niezbędnego zagospodarowania terenu, infrastruktury techniczno-inżynierskiej oraz rozbiórki budynków istniejących – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki NiOL, która zarządza parkingową Strefą Zamieszkania Stare Miasto.

Najpierw wybudują nową przychodnię. Tylko kiedy ruszą pierwsze prace?

Miasto zapowiadało wcześniej, że zadba o zachowanie ciągłości funkcjonowania przychodni. Dlatego najpierw w głębi działki miałby powstać nowy, 5-kondygnacyjny budynek nowej poradni. Gdy przeniosą się tam lekarze, można będzie rozpocząć rozbiórkę starej przychodni. W jej miejscu stanie budynek mieszkalny z usługami na parterze. Miejsca postojowe zaplanowano w podziemnym parkingu. Nieoficjalnie mówi się, że ma mieć on dwie kondygnacje i mieścić ok. 200 samochodów.

Pierwotnie zapowiadano, że nowe budynki będą gotowe w 2023 r. Teraz nie wiadomo, czy w ogóle ruszą już wtedy pierwsze roboty budowlane.

– Termin rozpoczęcia prac zależy od wyniku postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy. Początek robót najwcześniej w przyszłym roku. Obecnie spółka NIOL konsultuje harmonogram inwestycji. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły – tłumaczy Wojciech Jachim.

Parkingowiec pod Trasą Zamkową

Na Starym Mieście drugą inwestycją dla kierowców ma być budowa parkingowca pod Trasą Zamkową. Znajdzie się w nim miejsce na co najmniej 320 samochodów, na dachu będzie można pojeździć np. na deskorolce, a tuż obok zaplanowano parking naziemny i plac rekreacyjny. Wielofunkcyjny obiekt będzie jednocześnie częścią traktu pieszo – rowerowego łączącego podzamcze z Wałami Chrobrego. Tutaj jednak też jeszcze nie wyłoniono wykonawcy robót budowlanych.