Urząd Miasta otworzył koperty w przetargu na przebudowę ul. Szafera do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą. Najtańsza oferta opiewa na 125 mln zł.
Miasto zamierzało przeznaczyć na realizację tego zamówienia 115 mln zł, czyli o 10 mln zł mniej niż najniższa propozycja. Najwyższa przekracza budżet o ponad 100 mln zł. Zainteresowanych firm jest łącznie 9.
Oferty złożone w przetargu:
-
Eurovia Polska z Kobierzyc – 125 mln zł;
-
Strabag z Pruszkowa – 131 mln zł;
-
Konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Infraestructuras z Walencji – 132 mln zł;
-
Budimex z Warszawy – 132 mln zł;
-
Konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska z Warszawy, Aldesa Construcciones z Madrytu i Coalvi z Saragossy – 138 mln zł;
-
Konsorcjum firm Balzola Polska z Warszawy i Construcciones y Promociones Balzola S.A. z Bilbao – 139 mln zł;
-
Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni – 140 mln zł;
-
ZUE z Krakowa – 156 mln zł;
-
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia – 221 mln zł.
Wszyscy, poza Intercorem z Zawiercia, zaproponowali 72 miesiące okresu rękojmi i gwarancji oraz 10 tys. zł kary umownej za każdy dzień opóźnienia. Intercor zaoferował 60 miesięcy okresu rękojmi i gwarancji oraz 5 tys. zł kary umownej za każdy dzień opóźnienia.
Po analizie ofert zapadnie decyzja, czy zwiększyć budżet inwestycji i podpisać umowę z wybranym wykonawcą, czy unieważnić przetarg.
Nowe ronda i pętla tramwajowo-autobusowa
W ramach przebudowy ul. Szafera powstaną m.in. kolejne ronda i nowy odcinek torowiska zakończony pętlą tramwajowo-autobusową przy wojskowej strzelnicy, tuż obok hali widowiskowo-sportowej Netto Arena.
W kolejnych etapach, nie objętych tym przetargiem, planowana jest budowa nowej ulicy z torowiskiem, która dotrze w okolice pętli Krzekowo.
Komentarze
30