Niewiele dzieje się na liniach kolejowych w kierunku Polic i Gryfina, których infrastruktura ma zostać zmodernizowana na potrzeby Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zleceniodawca – PKP PLK – obarcza winą wykonawcę prac – firmę Trakcja S.A., a wykonawcą skarży się na zleceniodawcę.
PKP PLK: Wykonawca nie wywiązuje się z realizacji kontraktu
Zapowiadano, że ta wielka kolejowa inwestycja będzie gotowa w 2022 r. Teraz jest już to jednak mało prawdopodobne. Cytowany przez Głos Szczeciński Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP PLK, mówi, że prace są już opóźnione o sześć miesięcy.
– Mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca – firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu – dotyczy to stacji Gryfino oraz odcinka między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn – tłumaczy.
Trakcja S.A.: Zamawiający nie podejmuje współpracy
W odpowiedzi, Trakcja S.A. rozesłała do mediów obszerne oświadczenie, w którym szczegółowo opisuje przyczyny opóźnienia, wskazując, że winien jest zamawiający, czyli PKP PLK.
Padają zarzuty, że ze względu na błędny opis przedmiotu zamówienia, wykonawca obarczany jest dodatkowymi pracami projektowymi oraz robotami. Skargi dotyczą też zwłoki zamawiającego w odbiorze dokumentacji projektowej. (Trakcja wykonuje to zamówienie w formule zaprojektuj i wybuduj). Wykonawca zwraca uwagę, że nawet przyjęte przez zamawiającego roszczenia nie przełożyły się jeszcze na konieczne zmiany w wydawaniu poleceń, niezbędnych do prawidłowego wykonania kontraktu.
– Sytuacja, w której zamawiający nie podejmuje współpracy w wykonaniu umów, obciążając wykonawcę kosztami własnych zaniedbań, nie służy realizacji celu publicznego. Takie postępowanie godzi ponadto w prawnie chroniony interes wykonawcy. Zarząd Spółki Trakcja robi wszystko, by na ścieżce ugodowej wypracować kompromis z zamawiającym. Najbliższe spotkanie z przedstawicielami zamawiającego odbędzie się 8 września br. na terenie budowy w Szczecinie – czytamy w komunikacie spółki Trakcja.
Przy budowie SKM-ki najwięcej do zrobienia jest na linii Szczecin – Police. Na razie jedyną rzucającą się tam w oczy zmianą jest wycinka drzew rosnących w pobliżu torów.
Komentarze
15