Od rana utrudniony dostęp do swoich usług ma szczecińska firma hostingowa home.pl. Informatyczny gigant wydał oświadczenie, w którym stara się uspokoić zdenerwowanych klientów.

To zmasowany atak informatyczny na wiele firm i usług publicznych. Choć trudno wierzyć w przypadki, to do tej pory nie potwierdzono, czy blokada możliwości działania platformy ePUAP oraz komplikacje w dostępie do usług T-Mobile i home.pl, to robota tej samej grupy zorganizowanej.

Problemy z hostingiem home.pl klienci zgłaszali od samego rana.

„W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce. Pomimo że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług” – czytamy w oficjalnym komentarzu home.pl.

O trudnościach klienci szczecińskiego giganta IT informowali w komentarzach publikowanych w mediach społecznościowych.

„Nasza firma nie może pracować. Co się dzieje? Czy dane są bezpieczne?” – czytamy jeden z nich. Czekamy cały czas. Jesteśmy ciekawi, czy pojawi się jakieś odszkodowanie za brak możliwości zarobków w dniu dzisiejszym, jeśli działalność firmy w dużym stopniu opiera się na stronie internetowej” – napisała jedna z internautek.

Home.pl to pochodząca ze Szczecina (od 2015 roku jest własnością niemieckiej spółki 1&1) jedna z największych platform hostingowych w Polsce. Gigant chwali się grupą blisko 400 tysięcy klientów oraz ponad 1,2 mln uruchomionych usług. Firma istnieje od 1997 roku.