150-metrowe, zadaszone przejście nad peronem trzecim łączy "starą" i "nową" kładkę. Od piątku jest otwarte dla pasażerów.
Na budowę nowego przejścia zużyto 300m3 betonu i 35 ton zbrojenia. Konstrukcję przejścia wspiera 215 ton stali.
- Jestem pod dużym wrażeniem. Na desce kreślarskiej projektantów nie wyglądało to tak lekko jak w rzeczywistości. Bardzo ładny efekt. Dziękuję wykonawcy - mówił Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe, podczas briefingu prasowego przed otwarciem przejścia.
Chwilę później pierwsi pasażerowie mogli z niego skorzystać. Łącznik usprawni zwłaszcza dotarcie na peron czwarty. Jest wygodniej, bo od strony hali dworcowej można wjechać schodami ruchomymi lub windą, a później zjechać na peron czwarty windą. To duże ułatwienie dla osób starszych, niepełnosprawnych czy po prostu pasażerów z ciężkimi bagażami.
Ograniczeniem jest tylko niewielka pojemność wind. Oddanie do użytku łącznika jest jednym z ostatnich etapów przebudowy dworca. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH.
Fotogaleria Wojciecha Bigusa:
Komentarze
23