To informacja, na którą czekało wiele osób. W najbliższy piątek, 14 lutego, przebudowana ul. Arkońska w końcu zostanie otwarta dla samochodów. Zmiany w organizacji ruchu zaczną obowiązywać od godziny 6 rano.
– W ramach tzw. rozruchu technologicznego, do ruchu zostanie dopuszczony przebudowany odcinek ul. Arkońskiej od ul. Wojciechowskiego do Ronda Olszewskiego – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. – Kierowców, pieszych oraz rowerzystów prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności z uwagi na to, że w dalszym ciągu będzie to plac budowy – apeluje.
Ul. Arkońska będzie przejezdna od piątkowego poranka (14 lutego), od godz. 06:00.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Otwarcie ul. Arkońskiej dla samochodów oznacza również zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Od piątku 14 lutego (dla linii nocnych w nocy z 14 na 15 lutego) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 1, 3, 9, 10, 80, 525, 531 i 532.
Dla pasażerów linii 3 i 10 udostępnione zostaną przystanki na pętli „Las Arkoński”:
- przystanek dla wysiadających zlokalizowany będzie w ciągu ul. Arkońskie;
- przystanek dla wsiadających dla linii 3 zlokalizowany będzie na zewnętrznym peronie pętli;
- przystanek dla wsiadających dla linii 10 zlokalizowany będzie na wewnętrznym peronie pętli.
Na liniach 1 i 9 uruchomione zostaną przystanki „Rondo Olszewskiego” (stałe) w docelowych lokalizacjach:
- w kierunku centrum miasta – przed rondem Olszewskiego od strony Głębokiego;
- w kierunku Głębokiego – przed rondem Olszewskiego od strony centrum miasta.
Na liniach 80 i 525 uruchomione zostaną nowe przystanki:
- „Las Arkoński” (na żądanie, na wysokości pętli tramwajowej, nr 35611 w kierunku al. Wojska Polskiego, nr 35612 w kierunku ul. Niemierzyńskiej),
- „Stadion Arkonia” (na żądanie, na wysokości stadionu i parkingu, nr 35511 w kierunku al. Wojska Polskiego, nr 35512 w kierunku ul. Niemierzyńskiej),
- „Międzyparkowa” (na żądanie, w rejonie skrzyżowania ul. Arkońskiej z dojazdem do parkingu kąpieliska „Arkonka”, nr 37411 w kierunku al. Wojska Polskiego, nr 37412 w kierunku ul. Niemierzyńskiej),
- „Rondo Olszewskiego”:
-
dla linii 80 i 525 od strony ul. Arkońskiej (stały dla linii 80, na żądanie dla linii 525, nr 31321),
-
dla linii 80 w kierunku Ludowej (stały, wspólny z liniami 1 i 9 od strony Głębokiego, nr 31311),
-
dla linii 525 w kierunku Wiszesława (na żądanie dla linii nocnych, stały dla linii tramwajowych, wspólny z liniami 1 i 9 od strony centrum miasta, nr 31331).
Na linii 531 uruchomione zostaną przystanki „Rondo Olszewskiego” wspólne z liniami 1 i 9 w obu kierunkach.
Likwidacji ulegną przystanki „Rondo Olszewskiego” dla linii 1 i 9 oraz 80 znajdujące się w tymczasowej lokalizacji, a także przystanki „Stadion Arkonia” dla linii 80 i 525 znajdujące się w tymczasowej lokalizacji.
Autobusy linii 80, 529 i 531 w dalszym ciągu kursować będą objazdem przez ul. Jarzyńskiego.
Dodatkowo dla linii 525 uruchomione zostaną przystanki „Zawadzkiego Kościół” w obu kierunkach. Z kolei dla linii 531 i 532 uruchomione zostaną przystanki „Jaśminowa ZUS” w obu kierunkach.
7 miesięcy opóźnienia
Inwestycja obejmowała przebudowę ul. Arkońskiej, budowę torowiska tramwajowego oraz pętli tramwajowo-autobusowej „Las Arkoński”, budowę ronda oraz parkingu przy stadionie K.S Arkonia, a także budowę chodników i ścieżek rowerowych.
Według pierwotnych założeń ul. Arkońska miała być gotowa pod koniec lipca 2019 r. Największy wpływ na opóźnienie inwestycji miał zły stan wiaduktu nad ścieżką pieszo-rowerową. Początkowo zakładano, że zostanie on tylko przebudowany, ale w trakcie prac okazało się, że konstrukcja jest zniszczona dużo bardziej niż przepuszczano. Konieczne było wyburzenie i budowa nowego wiaduktu o większej nośności. Dużo czasu zajęły niezbędne zmiany w projekcie.
Wykonawcą jest firma Eurovia Polska S.A. Koszt inwestycji to ponad 90 mln zł.
Komentarze
31