Za najpiękniejszą została uznana witryna „Jarmarku Jakubowego” przy alei Jana Pawła II 23. Komisja konkursowa wyróżniła również cztery inne wystawy sklepowe. Spośród finalistów internauci wybiorą teraz laureata Nagrody Publiczności. To trzecia edycja plebiscytu organizowanego przez Projekt Wandalovy Sabiny Wacławczyk oraz Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina SENS.
Witryna „Jarmarku Jakubowego” (róg al. Jana Pawła II i ul. Niedziałkowskiego) pokonała ponad 20 innych zgłoszonych do konkursu. Została laureatką w kategorii Witryn Lokalnych Przedsiębiorczości i tym samym zdobyła tytuł Najpiękniejszej Witryny w Szczecinie.

Zwraca uwagę, ale nie konkuruje z architekturą
Jak czytamy w uzasadnieniu, jurorów urzekła przede wszystkim „dekoracyjna, niedosłowna grafika oparta na stylizacji i skojarzeniach odwołujących się do tradycyjnych motywów ludowych, współgrający z kontekstem graficznym logotyp, dobre wyczucie kompozycyjne w operowaniu grafiką wobec całości i poszczególnych fragmentów okien i wejścia. [...] Witryna zwraca uwagę, będąc jednocześnie nienachalną wizualnie i nie konkuruje z architekturą kamienicy”.

- Nad werdyktem dyskutowaliśmy bardzo długo. Każda z witryn miała swoje zalety, ale również wady. Chcieliśmy być jak najbardziej sprawiedliwi - tłumaczy Sabina Wacławczyk, artysta plastyk, autorka Projektu Wandalovego, inicjatorka plebiscytu.

Wraz z nią w komisji oceniającej zgłoszone witryny zasiadali: Hanna Nowosad (projektantka witryn sklepów PSS Społem), Anna Pasich (projektantka wnętrz), Paweł Machomet (projektant wnętrz, wykładowca Akademii Sztuki) i Szymon Skorupski (stowarzyszenie SENS).

Przemyślane i dobrze zaprojektowane

Laureatką drugiego miejsca w kategorii Witryn Lokalnych Przedsiębiorczości została witryna sklepu „From Nord” przy ulicy Mickiewicza 36a.


materiały udostępnione dzięki uprzejmości organizatorów

Trzecia lokata przypadła witrynie „Perfect Drive, Centrum Szkolenia Kierowców” przy ulicy Kujawskiej 5/6.


materiały udostępnione dzięki uprzejmości organizatorów

Najpiękniejszą w kategorii Witryn Lokali Sieciowych została uznana witryna salonu mody „Marella” przy al. Wojska Polskiego 20. Tytułem „Szczecińskiej Perełki”, wybranej spośród witryn z dobrze zachowaną oryginalną stolarką lub z jej pieczołowitą repliką, uhonorowano sklep z winami „Wine Center” przy ul. Bogusława X 37.

- Zachowanie oryginalnego detalu, dobre liternictwo, rozmieszczenie grafiki to były rzeczy nad którymi toczyły się największe dyskusje - mówi Paweł Machomet, członek jury, wykładowca AS. - Ale zwracaliśmy też uwagę na otoczenie. Czy witryna nie ginie wśród sąsiednich sklepów, czy się w tym towarzystwie wyróżnia. Witryny, które wybraliśmy są mocne pod tym względem, że jest w nich minimum środków, które dają maksimum przekazu. Najważniejsze, żeby były przemyślane i dobrze zaprojektowane. To zawsze będzie przyciągać klientów.


materiały udostępnione dzięki uprzejmości organizatorów
Im piękniejsza przestrzeń, tym lepsze samopoczucie
Plebiscyt na najpiękniejszą witrynę odbywa się w tym roku po raz trzeci. Udowadnia, że jest w Szczecinie coraz więcej lokalnych przedsiębiorców i właścicieli „sieciówek”, którzy przywiązują dużą wagę do estetyki wystaw sklepowych. Pokazując tym samym, że jedynym skutecznym działaniem marketingowym wcale nie musi być zaklejanie witryn krzykliwymi reklamami z olbrzymimi grafikami, mocno ingerującymi w ład przestrzenny miasta.

- Przestrzeń, w której żyjemy wpływa na nasze samopoczucie. Im będzie piękniejsza przestrzeń tym będzie ono lepsze. To jak wyglądają witryny, okna wystawowe, szyldy bardzo wpływa na odbiór ulic i placów w Szczecinie - podkreśla Sabina Wacławczyk.

Na pięć wyróżnionych przez komisję witryn można teraz głosować na stronie sens.szczecin.pl. Zdobywca największej liczby głosów internautów otrzyma Nagrodę Publiczności.