Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo „Tęcza” w Szczecinie, w ramach kampanii „Poznaj, Zrozum, Zaakceptuj”, zorganizowało dwa konkursy: plastyczny oraz fotograficzny. Nadesłano na nie łącznie blisko 900 prac.
- Zainteresowanie było ogromne. Otrzymaliśmy tyle pięknych prac. Przyznam szczerze, że trudno było nam podjąć decyzję, które wybrać, bo wszystkie zasługiwały na wyróżnienie - mówiła prezes „Tęczy” Alicja Zołotucho, na uroczystej gali w Pleciudze, podczas której podsumowano całą kampanię.

Aż 790 prac w konkursie plastycznym!

W konkursie plastycznym dla szkół podstawowych uczniowie zmierzyli się z tematem: „Ja i mój niepełnosprawny kolega, ja i moja niepełnosprawna koleżanka”. Konkursowe jury wyłoniło zwycięzców spośród aż 790 zgłoszonych prac.

Wśród dzieci z kl. I-III laureatami zostali: Amelia Przybylska, kl. III, Zespół Szkół nr 16 w Szczecinie; Miłosz Ziętek, kl. III, Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Stołecznej; Maria Krupa, kl. II, Szkoła Podstawowa w Strachocinie.

W starszej kategorii wiekowej, kl. IV-VI, zwyciężyli: Martyna Górnicz, kl. V, Szkoła Podstawowa nr 6 w Policach; Martyna Rembasz, kl. IV,  Zespół Szkół nr 16 w Szczecinie; Magdalena Kot, kl. IV, Szkoła Podstawowa nr 23 im. Mariusza Zaruskiego w Szczecinie.


praca Martyny Rembasz


praca Miłosza Ziętka

Najlepsze fotografie stworzą kalendarz

Na konkurs fotograficzny zatytułowany „Zrozumieć niepełnosprawność” nadesłano 99 zdjęć. Główne nagrody otrzymali: Sylwiana Czyrkuń - za zdjęcie pt. „Iniemamocni”; Zuzanna Bis - „Mały kompozytor”; Karol Prysak - „Nr 1”. W głosowaniu publiczności wygrała Gabriela Prygiel - „Wkręcam się w życie”.

Poza tym wyróżniono 10 innych fotografii. Wszystkie nagrodzone znajdą się w kalendarzu na 2017 rok. Będą też wyświetlane w spotach w autobusach miejskich.


foto: Karol Prysak "Nr 1"


foto: Zuzanna Bis "Mały kompozytor"


foto: Gabriela Prygiel "Wkręcam się w życie"

Poznać, zrozumieć, zaakceptować inność

Konkursy były częścią kampanii informacyjnej na rzecz integracji osób niepełnosprawnych: „Poznaj, Zrozum, Zaakceptuj”. W jej ramach powstały m.in. telewizyjne spoty i artykuły prasowe opowiadające o codziennym życiu osób niepełnosprawnych.

- Chcemy, żeby poprzez pryzmat tej kampanii poznać, zrozumieć, zaakceptować tę inność z jaką spotykamy się w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi. Wskazać ich potrzeby i możliwości - podkreślała prezes Zołotucho. - Jest jeszcze dużo do zrobienia. Będziemy kontynuować kampanię na rzecz osób niepełnosprawnych.