Za rozbudową Podbórza nie idą inwestycje w infrastrukturę drogową – martwią się mieszańcy Warszewa. Z niepokojem spoglądają na powstającą w szybkim tempie szkołę przy ulicy Kredowej. Obawiają się, że kiedy placówka zacznie funkcjonować, w tej części miasta dojdzie do komunikacyjnego paraliżu.

To będzie jedna z największych szkół w całym Szczecinie. Mieszkańcy osiedla nie mają wątpliwości: ta inwestycja jest konieczna. Obawiają się jednak, że w godzinach szczytu okoliczne drogi będą się mocno korkowały. Obiekt powstaje pomiędzy ulicami Kredową i Podbórzańską, w pobliżu Jaworowego Stawu. Budynek szkoły podstawowej przeznaczony ma być dla 1000 uczniów. W ramach inwestycji (obok infrastruktury sportowo-rekreacyjnej) powstaną też 44 miejsca parkingowe.

– W godzinach porannych, jak i poobiednich, będzie tu dochodziło do paraliżu na drogach. Już teraz, kiedy nie ma szkoły, a osiedla się rozbudowują, jest coraz większy problem ze swobodnym wyjazdem z Warszewa – komentują.

Za najbardziej newralgiczne miejsca wskazują ewentualny wjazd do szkoły od ulicy Podbórzańskiej, skrzyżowanie ulic Podbórzańskiej i Kredowej oraz miniaturowe rondo u zbiegu ulic Szczecińskiej i Rostockiej.

Piotr Zieliński z biura prasowego szczecińskiego magistratu uspokaja: - Miasto ma w planach przebudowę układu drogowego przy nowej szkole.

Wraz ze szkołą powstanie całkiem nowa ulica

Układ drogowy ma się zmienić. To zadanie zostało podzielone na etapy. W ramach I etapu zaplanowano przebudowę ul. Kredowej (odcinek dolny) oraz budowę ul. Nowoszkolnej. To zupełnie nowa droga, według projektów ma mieć długość ok. 280 metrów i ma łączyć ul. Andersena na Osowie z III etapem Trasy Północnej – ul. Królewskiego. Droga klasy zbiorczej będzie posiadać jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, obustronne chodniki oraz drogę rowerową.

- Główne wejście i dojazd z parkingiem „kiss&ride” znajdować się będzie przy nowopowstającej ulicy Nowoszkolnej, natomiast od ul. Kredowej przewidziany jest wjazd na parkingi szkolne, a także dojazd do zaplecza szkoły i do boisk szkolnych – informuje Piotr Zieliński.

Kolejny etap przebudowy okolicznego układu drogowego to budowa ul. Kredowej (część środkowa i górna) na odcinku od ul. Nowoszkolnej do ul. Śródleśnej oraz budowa ul. Urlopowej i ul. Ostoi-Zagórskiego. W ramach tego zadania zaplanowano również przebudowę m.in. ul. Słoneczne Wzgórze (ciąg pieszo-jezdny) i dolnego fragmentu ul. Białej Mewy (kanalizacja deszczowa a także odtworzenie nawierzchni).

Nie wiadomo jednak, w jakim terminie drugi etap prac zostanie wykonany, obecnie dla tej inwestycji trwa opracowywanie dokumentacji projektowej.

Mieszkańcy Warszewa wskazują, że w przypadku tak dużego obiektu, na Podbórzu znacznie zwiększy się ruch samochodów. Do szkoły dowożone będą dzieci z Osowa, Warszewa, Niebuszewa, Żelechowej czy też Bukowa. Uważają, że proponowane zmiany komunikacyjne mogą nie wystarczać.