Nasze województwo cały czas nie wykorzystuje innowacyjnego potencjału jakie w sobie ma. Zmiana wizerunku środowiska biznesowego i naukowego to cel projektu "ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu". Organizatorzy chcą pokazać, że te dwie na pozór odrębne dziedziny mogą się wspierać.
Z początkiem tego roku ruszyła kampania informacyjno – promocyjna realizowana przez GOS Polska oraz Szczeciński Park Naukowo – Technologiczny Technopark Pomerania. Jej głównym celem jest promocja kooperacji nauki i biznesu ICT, innowacyjność, przedsiębiorczość oraz transfer technologii na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Kampania jest skierowana do środowiska akademickiego i biznesowego naszego województwa.
Według opinii organizatorów województwo zachodniopomorskie kryje w sobie ogromny potencjał pod względem innowacyjności, ale z powodu nikłej komunikacji pomiędzy naukowcami i przedsiębiorcami jest on niewykorzystywany.
Musimy działać razem
Wbrew pozorom nauka i biznes wzajemnie się nie wykluczają. Jak zapewniają organizatorzy dzięki takiej współpracy naukowiec ma możliwość skomercjalizowania swoich wyników badań i wdrożenia opracowanych rozwiązań. Ośrodki akademickie współpracujące z firmami zyskują prestiż, który przekłada się na większe zainteresowanie ich ofertą edukacyjną ze strony studentów oraz zwiększa ich szanse na zdobycia dodatkowych środków finansowych. Z kolei przedsiębiorca poprzez kooperację z uczelnią zyskuje dostęp do jej infrastruktury i wykwalifikowanej kadry. Ponadto komercjalizacja wyników badań naukowych sprawia, że przedsiębiorstwa otrzymują technologie przygotowane pod kątem ich potrzeb, które mogą stosować w swoich produktach lub usługach. Pozwala to na wzbogacenie ich oferty, a co za tym idzie zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku.
Pokaż co kryje Twoja szuflada
Głównym celem kampanii jest poruszenie obu środowisk do współpracy i wskazanie na jej zalety.
Mamy nadzieję, że poprzez naszą kampanię informacyjno-promocyjną zwiększy się zainteresowanie tematyką innowacyjności i transferu technologii z uczelni do przedsiębiorstw. Chcemy udowodnić, że wspólne działania sfery nauki i przedsiębiorczości wpływają na konkurencyjność lokalną i regionalną, a także kreują nowe kierunki rozwoju w województwie zachodniopomorskim.
Z racji braku promocji kooperacji nauki i biznesu innowacyjne pomysły zamiast być wdrożone, chowane są do szuflady. Projekt stawia sobie za cel wypełnienie tej luki i uświadomienie konieczności szerszego wykorzystywania wiedzy naukowej w celach gospodarczych, bowiem zwiększa to jej efektywność, a co za tym idzie – ułatwia działania w kierunku komercjalizacji osiągnięć naukowych i nowych technologii.
Przykładem innowacyjnej działalności jest Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny Technopark Pomerania, który w swej codziennej pracy korzysta z wiedzy zachodniopomorskich naukowców. Technopark Pomerania to miejsce i przestrzeń w Szczecinie, gdzie realizowana jest idea wspierania i rozwoju przedsiębiorczości, w której rozwijają się firmy i nowe technologie - podkreśla przedstawicielka GOS Polska.
Najważniejsza komunikacja!
Projekt przewiduje działania za pośrednictwem Internetu – ze szczegółami dotyczącymi kampanii można zapoznać się na stronie http://www.ictlabmarket.spnt.pl/ . W trakcie trwania kampanii organizatorzy zamierzają przeprowadzić dziesięć konferencji branżowych – pierwsza z nich odbędzie się już 2 kwietnia w ramach Śniadania Biznesowego organizowanego w Szczecińskim Parku Naukowo-Technologicznym. Tematyka pierwszego spotkania to m.in. transfer wiedzy po amerykańsku, podejście do innowacyjności w Dolinie Krzemowej oraz innowacja procesowa, czyli jak poprawić rozwój firmy przez skuteczne zarządzanie.
W celach promocyjnych wykorzystana zostanie prasa – jak podkreślają organizatorzy – artykuły promujące współpracę nauki z biznesem ukazują się nie tylko w mediach lokalnych i regionalnych, ale także w ogólnopolskich. W końcu nauka i biznes to dziedziny nie mające żadnych granic terytorialnych.
Projekt potrwa do czerwca 2013 roku i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komentarze
0