Pendolino w 1 godzinę i 51 minut, a EIC Bolesław Chrobry oraz EIC Bolesław Prus minutę dłużej. Od 15 grudnia, w nowym rozkładzie jazdy będzie można znaleźć trzy pociągi, które odcinek pomiędzy Szczecinem a Poznaniem pokonają w mniej niż 2 godziny.

– To efekty kończącej się modernizacji linii kolejowej między stolicami Pomorza Zachodniego i Wielkopolski. Inwestycja za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę" (CEF) – informuje Bartosz Pietrzykowski, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace trwają jeszcze na stacji kolejowej w Stargardzie, ale pociągi mogą już na niektórych odcinkach rozwijać prędkość 160 km/h, co pozwala skrócić czas przejazdu.

– Na całej 190 km trasie Poznań – Szczecin są już gotowe dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Modernizacja objęła również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego – podkreśla Bartosz Pietrzykowski.

Najszybsze będą pociągi PKP InterCity, które mają po drodze najmniej przystanków

Pendolino będzie wyjeżdżać ze Szczecina o 7:41, w Poznaniu będzie o 9:32 (1h51min), a w Warszawie Centralnej o 11:59 (4h18min). EIC Chrobry, wyjeżdżający o 5:36 ze Szczecina, dotrze do Poznania o 7:28 (1h52min), a do Warszawy Centralnej o 9:59 (4h23min). EIC Bolesław Prus będzie startował ze Szczecina o 15:36, by o 17:28 być w Poznaniu (1h52min), a o 19:59 w Warszawie Centralnej (4h23min).

Do tego dochodzą jeszcze inne pociągi PKP InterCity, które do Poznania dojadą w niewiele ponad 2 godziny oraz przyspieszony pociąg Polregio (w piątki i niedzielę), który w niedziele pokona tę trasę w 2 godziny i 19 minut (wyjazd ze Szczecina o 15:03).

Większy komfort na stacjach i przystankach

Dzięki remontowi zmieniły się również stacje i przystanki w 30 miejscowościach, m.in. w Poznaniu Woli, Szamotułach, Wronkach, Dobiegniewie, Słonicach, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.

– Wyższe, szersze i dłuższe perony ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Posiadają one antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane na nich nowe wiaty i ławki poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku – relacjonuje Bartosz Pietrzykowski.