To wielopokoleniowa firma, która wyróżnia się unikatowym podejściem, kładzie duży nacisk na edukację klientów, a pomysł na jej powstanie zaczerpnięty został z pracy starszego członka rodziny, który zajmował się naprawą telewizorów marki Rubin. Firma north.pl została zwycięzcą tegorocznej edycji marszałkowskiego konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu”. „Gorąco zachęcamy, aby naprawiać wszystko, co jest możliwe” – podkreśla Monika Probotyń.

Czwarta edycja marszałkowskiego konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu” przyciągnęła do Sali Szekspirowskiej Teatru Polskiego ponad pół tysiąca gości oraz rekordową liczbę firm chcących wygrać w plebiscycie. W tym roku wpłynęło bowiem prawie 230 zgłoszeń z całego regionu. Dla porównania – podczas pierwszej edycji zgłosiło się 109 firm.

– To pokazuje, że to, co robimy, ma sens. Wszystko zaczęło się w 2017 roku, kiedy chcieliśmy zrobić coś inaczej niż do tej pory. Zastanawialiśmy się, jak zwizualizować potencjał naszych przedsiębiorców. Jak trafnie pokazać kreatywność, innowacyjność i nowoczesne technologie na Pomorzu Zachodnim – przypomniał Krzysztof Barczyk, dyrektor gabinetu marszałka województwa Olgierda Geblewicza. – I tak stworzyliśmy między innymi całą serię filmów w narracji storytellingowej, które budują ogromne zasięgi w sieci. Tylko w tym roku wypuściliśmy ponad 400 filmów, które wyświetlono ponad 15,6 milionów razy.

North.pl wielkim wygranym

Wielkim zwycięzcą tegorocznej edycji „Twojego biznesu pod banderą sukcesu” została koszalińska firma north.pl. To wiodący dostawca części zamiennych do sprzętu RTV/AGD, który wyróżnia się unikatowym podejściem. Wielopokoleniowa firma od lat propaguje ideę „naprawiaj, nie wyrzucaj”.

– Cieszymy się, że coraz więcej osób zajmuje się tematem naprawiania, nie wyrzucania. Gorąco namawiamy, aby naprawiać wszystko, co jest możliwe. Buty, książki, ubrania. Po prostu wszystko. Dziękuję naszej ekipie, która szerzyła tę ideę również na Pol’and’Rock. Bawiliśmy się, skakaliśmy na dmuchanej pralce, malowaliśmy szare części zamienne na kolory tego wspaniałego festiwalu – mówiła wzruszona Monika Pobrotyń, prezeska north.pl.

„Girls watch porn”, czyli marka z manifestem

Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 25 tysięcy złotych głosujący przyznali marce „Girls watch porn”, za którą stoi Paulina Kołaczek. Jak opowiada, na co dzień zajmuje się projektowaniem i produkcją ubrań, a do Szczecina trafiła przypadkiem. Nazwa jej marki to hasło manifest, które ma prowokować do dyskusji o podwójnych standardach i seksualności kobiet.

– Jestem naprawdę w szoku, ponieważ wniosek wysłałam spontanicznie, bez większej nadziei. Już się przyzwyczaiłam, że z taką nazwą marki nie łatwo jest się przebić, a moje działania oceniane są powierzchownie. Staram się budować markę inkluzywną, czyli taką, która nikogo nie wyklucza. Chcę się skupiać na osobach plus-size, trans oraz wszystkich, które czują się wykluczane przez większość firm odzieżowych i nie tylko – tłumaczyła.

Antystresowe chmurki i brunche dla nieznajomych

Trzecie miejsce i nagrodę 20 tysięcy złotych otrzymała firma Legowiska Pluszowe, czyli producent antystresowej chmurki dla psów, kotów oraz królików.

– Do tego pomysłu na biznes przyczyniła się nasza psina Elza, która nie do końca była zadowolona z legowisk, które sama dostawała. Szukaliśmy rozwiązania, które jej się spodoba. Mamy opracowany prototyp nosidełka, które możemy zabrać ze sobą do domu, samochodu. Zaplecze tej firmy tworzy wiele osób, dzięki którym legowiska pluszowe mogą spełniać swoją misję – podkreślił Rafał Buciak.

To nie były jedyne nagrody, które otrzymali przedsiębiorcy z Pomorza Zachodniego. Głosami publiczności Magdalena Gogłoza odpowiedzialna za projekt „Sytobrunch” otrzymała 10 tysięcy złotych i Nagrodę Publiczności.

– Jeszcze 2 lata temu nikt nie słyszał o sytobrunch, a ja jeździłam rowerem, aby zrobić wszystkie zakupy na te spotkania, które organizowałam w domu. Postawiłam kartę na ten projekt i totalnie nie wiedziałam, gdzie mnie zaprowadzi. Tym bardziej nie sądziłam, że przez 2 lata zgromadzę dookoła projekty tak wiele życzliwych osób – mówi.

„Złota Bandera” dla Karola Lamenta

Tegoroczna odsłona była zarazem drugą edycją gospodarczego konkursu, w której wręczona została „Złota Bandera”. Nagrodę specjalną otrzymał Karol Lament, dyrektor Zakładu Aktywności Zawodowej w Goleniowie.

– Karol Lament udowadnia, że pomysł i innowacyjne podejście to możliwość rozwoju w kierunku biznesowym również dla przedsiębiorstw społecznych. Zasługuje to na uznanie. Ma otwarte serce na potrzeby innych ludzi – podkreślił wicemarszałek Stanisław Wziątek.

Finałowe wydarzenie było także okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania przedstawicieli świata kultury i biznesu. W specjalnie przygotowanej strefie networkingowej można było zamienić słowo, poznać finalistów i zwycięzców zarówno tegorocznej, jak i poprzednich edycji. Wśród gości bowiem znaleźli się Filip Nowobilski z kanału „Duży w maluchu”, Łukasz Smolarski z „Biznes misji” oraz Wojciech Kaczmarczyk z programu „Do roboty!”.

Poniedziałkowy wieczór w Teatrze Polskim w Szczecinie uświetnił koncert zespołu LEMON.

Firmy z Pomorza Zachodniego najefektywniej wykorzystują unijne dofinansowania

Podczas gali oficjalnie podsumowano również zbliżający się ku końcowi Rok Przedsiębiorczości na Pomorzu Zachodnim. Przez ostatnie miesiące samorząd województwa zadbał o szereg inicjatyw wspierających przedsiębiorców.

– W rankingu opracowanym przez Ośrodek Badawczy InfoCredit, dotyczącym efektywności wykorzystania funduszy unijnych przez firmy w Polsce, beneficjenci z naszego regionu zajęli pierwsze miejsce – podzielił się dobrą informacją marszałek Olgierd Geblewicz, który obecnie przebywa w Brukseli, gdzie toczy się dyskusja w sprawie odblokowania funduszy z Krajowego Planu Odbudowy dla Polski.

IV edycja konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu” jest realizowana w ramach projektu pn. „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje – etap II” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 –2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym
i międzynarodowym”.

Więcej informacji, finaliści, materiały:

https://biznes.wzp.pl/
Pomorza Zachodniego mądrze wykorzystują fundusze unijne do tego, aby rozwijać swoje firmy.

Portal wSzczecinie.pl był patronem medialnym wydarzenia.