To oznacza, że już niedługo cały ruch na odcinku Świnoujście – Troszyn będzie odbywał się w pełnym przekroju drogi ekspresowej. Przypomnijmy, że przebiega ona w większości w śladzie drogi krajowej nr 3.
– Wymagało to wielu zmian w organizacji ruchu podczas budowy drogi, jak i również na etapie końcowego uruchamiania tej trasy – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na wspomnianym odcinku wciąż jednak będą prowadzone prace przy jezdniach dodatkowych. Niezbędne jest też wykończenie przejścia dla zwierząt na zachód od Troszyna, wykonanie nasadzeń zieleni i prac porządkowych.
– Do zakończenia na odcinku Dargobądz – Troszyn pozostaje jeszcze para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca musi również dokończyć prace przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie – dodaje Mateusz Grzeszczuk.
Największym wyzwaniem była budowa nowego mostu w Wolinie. Powstały również trzy węzły drogowe i siedem wiaduktów.
Wartość projektu realizacji drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn to 1,75 mld zł. Dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) wyniosło 757 mln zł.
Komentarze