Nowa myjnia będzie bardziej ekologiczna i dużo tańsza w utrzymaniu. – To przykład nowego podejścia w POLREGIO – nastawionego na efektywność i optymalizację kosztów. Dodatkowo, dzięki tej inwestycji zadbamy też o środowisko – mówi Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa Zarządu POLREGIO.
Myjnia powinna być gotowa pod koniec 2026 roku. Na razie podpisano umowę na jej realizację o wartości 9,6 mln zł netto. Wykonawcą inwestycji jest firmą Sosnowski z Gdańska.
– Myjnia zbudowana zostanie w oparciu o rozwiązania zgodne z najnowszymi europejskimi standardami w zakresie utrzymania taboru kolejowego i ochrony środowiska. Wykorzystamy precyzyjne systemy sterowania, zaawansowaną recyrkulację wody oraz technologie ograniczające zużycie energii i chemii. To obiekt, który sprosta wymaganiom współczesnego taboru i zapewni wysoką jakość mycia przy minimalnym wpływie na środowisko – mówi Rafał Sosnowski, prezes firmy Sosnowski.
Nowy obiekt będzie w pełni zautomatyzowany i przystosowany do obsługi nowych pojazdów. Wzdłuż toru zostaną zamontowane specjalne dysze i szczotki, dostępny będzie tryb mycia aktywną pianą.
Szacuje się, że mycie jednego składu będzie zajmować od 6 do 8 minut. Zamknięty obieg wody pozwoli ją ponownie wykorzystać. Zużycie prądu zostanie zmniejszone dzięki energooszczędnym urządzeniom i oświetleniu LED. To wszystko powinno się przełożyć na obniżenie kosztów o 30 procent.
– Na komfort pasażerów wpływa wiele czynników – od wygody zakupu biletu po czystość pociągów. Chcemy dbać o ten obszar kompleksowo, dlatego inwestujemy w zaplecze techniczne. Pozwoli ono utrzymać wysoki standard obsługi i sprostać rosnącej pracy eksploatacyjnej Zachodniopomorskiego Zakładu spółki, który będzie jednocześnie odpowiedzialny za utrzymanie nowego obiektu – podkreśla Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO.
Pociągi POLREGIO obsługują wszystkie połączenia regionalne na Pomorzu Zachodnim.
Komentarze