Ulicą noblisty można obecnie przejechać od ul. Podbórzańskiej do ul. Ostoi Zagórskiego lub od ul. Andersena do ul. Maciejkowej. W całość połączy ją dopiero budowa brakującego odcinka między ul. Maciejkową a ul. Podbórzańską.
– Po przebudowie, ul. Andersena będzie tworzyła z ul. Miłosza główny ciąg komunikacyjny, a tymczasem ten odcinek kończy się w krzakach – zwraca uwagę mieszkaniec Warszewa. – Proszę o wyjaśnienie, dlaczego oba wybudowane ostatnimi czasy odcinki ul. Miłosza, po obu stronach ul. Podbórzańskiej, nie łączą się ze sobą.
Budowa nowego wyjazdu z osiedla w dwóch etapach. Zarezerwowano 200 tysięcy złotych
Jedynym wyjaśnieniem jest fakt, że poszczególne fragmenty ul. Miłosza powstawały w ramach różnych inwestycji. Zaczęło się od problemów mieszkańców Maciejkowego Wzgórza, którzy mieli do dyspozycji tylko jeden wyjazd z zatłoczonego osiedla.
To wtedy pojawiła się koncepcja budowy nowej ulicy, między Andersena i Podbórzańską, która łączyłaby się z ul. Maciejkową. Zdecydowano, że powstanie w dwóch etapach.
Odcinek między ulicą Andersena i Maciejkową powstał w 2022 roku. Prace w ramach drugiego etapu, czyli opisywanego brakującego odcinka, jeszcze nie ruszyły. Zaplanowano je na przyszły rok.
– W Wieloletniej Prognozie Rozwoju Szczecina na 2026 rok są zarezerwowane środki w wysokości 200 tys. zł na zadanie pn. „Budowa ulicy Czesława Miłosza na odcinku od ul. Podbórzańskiej do ul. Maciejkowej”. Dysponentem jest Wydział Gospodarki Komunalnej – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Nowa ulica przy szkole jest teraz dłuższa
Równolegle, w ostatnich latach, zaczęły powstawać nowe odcinki ul. Miłosza po drugiej stronie ul. Podbórzańskiej. Najpierw zbudowano fragment służący obsłudze nowej szkoły (między Podbórzańską i Kredową). Roboczo był określany mianem ul. Nowoszkolnej, a później nazwany imieniem Czesława Miłosza. Budowa zakończyła się w 2022 roku.
W ostatnich miesiącach ul. Miłosza została przedłużona od skrzyżowania z ul. Kredową do ul. Ostoi-Zagórskiego. Prace były częścią większego zadania modernizacji dróg na północy miasta. Nowy fragment ulicy oddano do użytku w połowie 2025 roku.
Urbaniści zaplanowali jeszcze jedną ulicą, ale nie zanosi się na jej realizację
W okolicy przewidywane jest uzupełnienie układu drogowego o kolejną ulicę. Mowa o przedłużeniu ul. Duńskiej, która miałaby przeciąć ul. Podbórzańską i odbić w okolicach ul. Lodowcowej w prawo, by połączyć się z budowanym właśnie trzecim odcinkiem Trasy Północnej.
Taką koncepcję zapisano w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ale zanosi się, że jeszcze długo pozostanie tylko na papierze.
– Nie ma aktualnie w planach takiej inwestycji. Kierunki inwestycyjne wyznacza Wieloletni Program Rozwoju Szczecina. Takie zadanie nie jest w nim ujęte – mówi Piotr Zieliński.
Komentarze