Zakończyły się już trzy etapy budowy ulicy Czesława Miłosza na Warszewie, ale jej gotowe odcinki wciąż są rozdzielone pasem niezagospodarowanej zieleni. – To jakieś kuriozum. Brakuje ze 100 metrów ulicy, które poprawiłoby znacznie układ komunikacyjny w całej dzielnicy – pisze nasz czytelnik. Jest szansa, że prace nad wspomnianym fragmentem rozpoczną się w 2026 roku.

Ulicą noblisty można obecnie przejechać od ul. Podbórzańskiej do ul. Ostoi Zagórskiego lub od ul. Andersena do ul. Maciejkowej. W całość połączy ją dopiero budowa brakującego odcinka między ul. Maciejkową a ul. Podbórzańską.

– Po przebudowie, ul. Andersena będzie tworzyła z ul. Miłosza główny ciąg komunikacyjny, a tymczasem ten odcinek kończy się w krzakach – zwraca uwagę mieszkaniec Warszewa. – Proszę o wyjaśnienie, dlaczego oba wybudowane ostatnimi czasy odcinki ul. Miłosza, po obu stronach ul. Podbórzańskiej, nie łączą się ze sobą.

Brakujący fragment ul. Miłosza od strony ul. Podbórzańskiej/fot. M. Gigiel

Budowa nowego wyjazdu z osiedla w dwóch etapach. Zarezerwowano 200 tysięcy złotych

Jedynym wyjaśnieniem jest fakt, że poszczególne fragmenty ul. Miłosza powstawały w ramach różnych inwestycji. Zaczęło się od problemów mieszkańców Maciejkowego Wzgórza, którzy mieli do dyspozycji tylko jeden wyjazd z zatłoczonego osiedla.

To wtedy pojawiła się koncepcja budowy nowej ulicy, między Andersena i Podbórzańską, która łączyłaby się z ul. Maciejkową. Zdecydowano, że powstanie w dwóch etapach.

Odcinek między ulicą Andersena i Maciejkową powstał w 2022 roku. Prace w ramach drugiego etapu, czyli opisywanego brakującego odcinka, jeszcze nie ruszyły. Zaplanowano je na przyszły rok.

– W Wieloletniej Prognozie Rozwoju Szczecina na 2026 rok są zarezerwowane środki w wysokości 200 tys. zł na zadanie pn. „Budowa ulicy Czesława Miłosza na odcinku od ul. Podbórzańskiej do ul. Maciejkowej”. Dysponentem jest Wydział Gospodarki Komunalnej – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Ul. Miłosza - odcinek Maciejkowa - Andersena/fot. M. Gigiel

Nowa ulica przy szkole jest teraz dłuższa

Równolegle, w ostatnich latach, zaczęły powstawać nowe odcinki ul. Miłosza po drugiej stronie ul. Podbórzańskiej. Najpierw zbudowano fragment służący obsłudze nowej szkoły (między Podbórzańską i Kredową). Roboczo był określany mianem ul. Nowoszkolnej, a później nazwany imieniem Czesława Miłosza. Budowa zakończyła się w 2022 roku.

Ul. Miłosza - odcinek Kredowa - Podbórzańska/fot. M. Gigiel

W ostatnich miesiącach ul. Miłosza została przedłużona od skrzyżowania z ul. Kredową do ul. Ostoi-Zagórskiego. Prace były częścią większego zadania modernizacji dróg na północy miasta. Nowy fragment ulicy oddano do użytku w połowie 2025 roku.

Ul. Miłosza - odcinek Kredowa - Ostoi-Zagórskiego/fot. M. Gigiel

Urbaniści zaplanowali jeszcze jedną ulicą, ale nie zanosi się na jej realizację

W okolicy przewidywane jest uzupełnienie układu drogowego o kolejną ulicę. Mowa o przedłużeniu ul. Duńskiej, która miałaby przeciąć ul. Podbórzańską i odbić w okolicach ul. Lodowcowej w prawo, by połączyć się z budowanym właśnie trzecim odcinkiem Trasy Północnej.

Taką koncepcję zapisano w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ale zanosi się, że jeszcze długo pozostanie tylko na papierze.

– Nie ma aktualnie w planach takiej inwestycji. Kierunki inwestycyjne wyznacza Wieloletni Program Rozwoju Szczecina. Takie zadanie nie jest w nim ujęte – mówi Piotr Zieliński.