Jeszcze 100 osób ma szansę na dodatkowy zarobek podczas zbliżającego się Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. Szczeciński magistrat poszukuje chętnych na stanowisko rachmistrza.

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań odbędzie się w dniach 1 kwietnia – 30 czerwca 2021. Osoby zainteresowane pełnieniem funkcji rachmistrza spisowego mogą zgłaszać swoje kandydatury do 9 lutego.

Kandydat na to stanowisko powinien spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,

  • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,

  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,

  • posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,

  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;

2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.

3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

Składanie ofert:

1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy (za pośrednictwem urny) lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: spis@um.szczecin.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:

a) w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,

b) w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),

c) w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),

d) w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.

e) za pośrednictwem urny podawczej na dokumenty w Urzędzie Miasta Szczecin pl. Armii Krajowej 1 oraz w Filii Urzędu Miasta na Prawobrzeżu przy ul. Rydla 39-40.

2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Wynagrodzenie rachmistrza terenowego to iloczyn stawki w wysokości: 7 zł brutto za każdą prawidłowo spisaną osobę.

Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie: www.szczecin.pl/spis oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Szczecinie – nr tel. 91 424 5229, 91 424 5237; e-mail: spis@um.szczecin.pl