Trwa rozbudowa Muzeum Techniki i Komunikacji. Kształtu nabiera łącznik powstający między remontowaną starą kamienicą a halą dawnej zajezdni tramwajowej.
Zajezdnia od dawna pełni funkcję muzealną. Kamienica od lat stoi natomiast pusta. Oba budynki, wraz z łącznikiem pomiędzy nimi, stworzą powiększone Muzeum Techniki i Komunikacji.
– Od rozpoczęcia prac na tej inwestycji minęło ponad pół roku. Wykonana została już konstrukcja zewnętrznych ścian żelbetowych łącznika. Gotowy jest również wieniec obwodowy, na którym oparta będzie konstrukcja stropu budynku. Aktualnie w łączniku prowadzone są prace przy wykonywaniu żelbetowej antresoli wraz z podwieszaną klatką schodową – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Bardziej skomplikowana jest renowacja przedwojennej kamienicy. Dodatkowo, okazało się, że konieczna jest wymiana konstrukcji więźby dachowej, która według wcześniejszego projektu miała być tylko wzmocniona. Jej elementy okazały się jednak zbyt zniszczone. Zostały zdemontowane, a teraz zostanie odtworzony historyczny układ i kształt dachu z jego elementami architektonicznymi.
Inwestycja zakłada również przebudowę dawnej hali zajezdni, w miejscu w którym będzie wejście do łącznika, czyli w prawej nawie. Na przełomie lutego i marca zacznie się tam remont posadzki.
Projekt inwestycji przygotowało konsorcjum szczecińskich biur projektowych Ch2 Architekci Sp. z o.o. Sp.K. oraz NAAN Architekci Sp. z o.o. Sp.K. Głównym Projektantem jest mgr inż. arch. Michał Kołodziejczyk. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „EBUD” – Przemysłówka Spółka z o.o. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Koszt prac to 18 mln zł.
Rozbudowane Muzeum Techniki i Komunikacji powinno być gotowe do 1 października 2021 roku.
Komentarze
3