Pełniącym obowiązki prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście został prof. Stanisław Iwan związany z Politechniką Morską w Szczecinie. W planach jest ogłoszenie konkursu, który wyłoni eksperta, mającego pokierować najważniejszym przedsiębiorstwem sektora gospodarki morskiej w regionie.

Zmiany w szczecińskim porcie

Kadrowa miotła w szczecińskim porcie rozpoczęła zamiatanie już w poniedziałek. Na początek zmieniono radę nadzorczą. Odwołano osoby powiązane z Prawem i Sprawiedliwością, czyli Dariusza Śpiewaka i Krzysztofa Zarembę, a powołano dr hab. Annę Gardzińską z Uniwersytetu Szczecińskiego, prof. Stanisława Iwana z Politechniki Morskiej w Szczecinie oraz mecenasa Patryka Zbroję, adwokata specjalizującego się w branży morskiej. Pozostali członkowie rady, desygnowani między innymi przez Miasto Szczecin, zachowali swoje posady.

Dzisiaj nowa rada nadzorcza podjęła decyzję o dymisji zarządu portu. Pracę stracili między innymi prezes Krzysztof Urbaś oraz Kazimierz Drzazga związany z PiS.

Do pełnienia obowiązków zarządu skierowano tymczasowo prof. Stanisława Iwana, dziekana Wydziału Inżynieryjno-Mechanicznego Transportu Politechniki Morskiej.

Wcześniej posady stracili prezes Gryfii Krzysztof Zaremba, członkini rady nadzorczej Gryfii Małgorzata Jacyna-Witt i prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Andrzej Madejski.

„Dymisje podpisuję z pełnym przekonaniem”

Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka we wtorek gościł w Studiu wSzczecinie.pl. W programie został zapytany o planowane zmiany kadrowe w szczecińskich przedsiębiorstwach zależnych od ministerstwa.

– Dymisje podpisuję z pełnym przekonaniem. Gospodarka morska potrzebuje fachowców. Jeżeli ktoś znajdował się w spółkach gospodarki morskiej tylko dlatego, że miał legitymację partyjną, to czas to zakończyć i rozliczyć. To jest mój cel najbliższy – mówił Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury. – We wszystkich miejscach, które nadzoruję, prowadzony jest szczegółowy audyt. Decyzje są podejmowane między innymi w Funduszu Rozwoju Spółek czy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Został odwołany zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Czas na audyt i sprawdzenie kondycji finansowej tych przedsiębiorstw. Topiono pieniądze na dnie. Moją rolą jest wyjawić ukrywane sprawy i sprawdzić realną kondycję państwowych spółek.