Remont torowiska na tej ważnej krzyżówce przebiega zgodnie z harmonogramem. Kończą się prace rozbiórkowe, a wkrótce ruszą dalsze roboty związane z korytowaniem i układaniem kolejnych warstw konstrukcji
Prace wiążą się z utrudnieniami dla kierowców, pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej (zmiana tras linii 7 i 9). Nie wszyscy jeszcze przyzwyczaili się do nowej sytuacji.
„Zdrowego rozsądku pieszych nic nie zastąpi”
- Chociaż organizacja ruchu w rejonie prac została wprowadzona zgodnie w projektem ponad tydzień temu, to zdarzają się ciągle kierowcy, którzy jadąc na pamięć powodują niebezpieczne sytuacje. Jednak największym zagrożeniem dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego są piesi, którzy ignorując oznakowanie poziome i pionowe, w tym zapory i wygrodzenia przebiegają przez sam środek skrzyżowania ulic Bolesława Śmiałego i Krzywoustego. Wykonawca będzie starał się wygrodzić jeszcze większy fragment, jednak zdrowego rozsądku pieszych nic nie zastąpi – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki miejskiej Tramwaje Szczecińskie.
Remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Krzywoustego, al. Bohaterów Warszawy i ul. 26 Kwietnia jest niezbędny, bo ze względu na duży ruch kołowy konstrukcja torowiska była już mocno zniszczona.
Tramwaje będą jeździć ciszej
Pracami objęto około 150 metrów torowiska wraz z jego zabudową drogową (w minimalnym, niezbędnym zakresie) oraz odwodnienie. Obecnie kończy się rozbiórka starej infrastruktury. Pozostanie: wykonanie nowej konstrukcji podbudowy torów tramwajowych; montaż torów tramwajowych w technologii ciągłego, sprężystego podparcia w korycie prefabrykowanych żelbetowych płyt tunelowych z użyciem żywic poliuretanowych; montaż skrzynek odwadniających i innych elementów wyposażenia torów; wykonanie nawierzchni torowiska.
Istotne dla okolicznych mieszkańców będzie ułożenie płyt przejazdowych na wibroizolacyjnej macie ze spienionego poliuretanu. Ma ona wytłumić drgania i hałasy.
Koszt remontu to 2,7 mln zł. Wykonawcą jest spółka NIWA Szczecin. Roboty powinny się zakończyć do 31 sierpnia.
Komentarze
3