Końca dobiegły prace remontowe mostu drogowego nad Kanałem Zielonym w ciągu ulicy Heyki. „Choć to inwestycja nieco na uboczu, to jednak bardzo ważna dla rozwoju tej części miasta” – podkreśla prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Most Zielony to jedyna droga prowadząca na Kępę Parnicką. Konstrukcja powstała w latach 1976-77, ale przy jej budowie wykorzystano dużo starsze elementy, jak fundamenty i korpusy przyczółków mostu z 1884 roku, czy filar i nadbudowy betonowe z 1934 r. 

Przedwojenna przeprawa została zniszczona w 1945 r., a nowe nadbudowy żelbetowe i grobla powstały dopiero w 1977 roku. Od tego czasu most nie przechodził żadnych prac remontowych, a coraz gorszy stan konstrukcji wymusił wprowadzenie ruchu wahadłowego, który obowiązywał przez ostatnie kilka lat.

Najnowszy remont Mostu Zielonego rozpoczął się w styczniu ubiegłego roku. W ramach inwestycji wymieniony został cały ustrój nośny obiektu. Rozebrano istniejące przęsła, remont przeszły także istniejące podpory. Przebudowano również oświetlenie, a odwodnienie mostu podłączono do istniejącej kanalizacji. Zakres prac obejmował dodatkowo przebudowę wodociągu, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych oraz demontaż nieczynnego gazociągu.

Prace modernizacyjne miały potrwać 10 miesięcy, ale ostatecznie zakończyły się w ostatnich dniach. Przypomnijmy, że projekt przebudowy przygotowała Pracownia Projektowa Dróg i Mostów ze Szczecina. Z kolei prace za ponad 5 mln zł wykonała firma NIWA Szczecin.

Pomimo, że niegdyś most był mało ważny dla miasta, w ostatnich miesiącach nabiera znaczenia. Deweloperzy budują bowiem na Kępie Parnickiej dwa nowe osiedla, być może powstanie też nowa droga dojazdowa. Nowa droga to także ułatwienie dla mieszkańców i turystów, którzy wolny czas spędzają m.in. w Hali Odra.