Na placu budowy, gdzie powstaje IKEA praca wre, tymczasem magistrat prowadzi aktywne rozmowy dotyczące organizacji ruchu w okolicach ul. Mieszka I i Białowieskiej. Powstanie w tak krótkim czasie kilku galerii handlowych, wymaga zmian w organizacji ruchu w tym rejonie, a być może nawet przebudowy trasy. Zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera na antenie Radia Plus potwierdził, że to inwestor będzie odpowiedzialny za poprowadzenie dojazdu do inwestycji i zastosowanie takich rozwiązań komunikacyjnych, by nie zakorkować Gumieniec i Pomorzan. Czy to możliwe?
Ronda nie będzie, ale zmiana organizacji ruchu jest konieczna
Nie ma drugiego takiego sklepu, na który mieszkańcy Szczecina czekaliby z taką niecierpliwością jak właśnie IKEA. Inwestycja postępuje, ale wiąże się także z poważnymi zadaniami dla władz miasta. Sieciówka powstaje tuż przy skrzyżowaniu ulic Białowieskiej i Mieszka I, ale w okolicy budowanych jest także kilka innych sklepów wielkopowierzchniowych. Zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera na antenie Radia Plus zapewniał, że trwają rozmowy z IKEA o opracowaniu układu komunikacyjnego tym rejonie.
– Miasto dąży do tego, by na ul. Mieszka I nie było dodatkowych utrudnień ze względu na relacyjność z tym sklepem. Daliśmy swoje wymagania i oczekiwania, i liczymy na ich przyjęcie – mówił Michał Przepiera. – Urząd Miasta oczekuje od inwestora odpowiednich przebudów układów komunikacyjnych na skrzyżowaniach. To będzie dotyczyć np. rejonu Cmentarza Centralnego. Inżynierowie ruchu potrafią wymyślić takie rozwiązania, o których nie chciałbym jeszcze mówić w szczegółach. Mogę za to powiedzieć, że nie powstanie rondo na ul. Mieszka I – dodał Przepiera.
"Gumieńce są już zablokowane komunikacyjnie od strony Mierzyna". Jakich zmian oczekują radni?
Do tematu spokojnie podchodzą radni Szczecina, choć przyznają, że taki renesans galerii handlowych i supermarketów, jaki przeżywa obecnie odcinek od ul. Milczańskiej do Ustowa, w naturalny sposób będzie utrudniać ruch w tym miejscu.
Witold Dąbrowski z Prawa i Sprawiedliwości oczekuje "sensownych rozwiązań": – Trzeba zrobić dodatkowy pas do zjazdu, bo inaczej ul. Mieszka I stanie się nieprzejezdna. Ruch do IKEA będzie bardziej intensywny niż do innych tego typu galerii – mówi samorządowiec. – Tam powstanie taki ciąg handlowo-przemysłowy. Inwestor powinien wziąć na siebie odpowiedzialność za budowę dojazdu i wszelkie przebudowy, bo to on przecież robi biznes – dodaje.
Radna Urszula Pańka jest spokojna o ruch na Gumieńcach i Pomorzanach, mimo powstania tam IKEA. – Cieszę się z IKEA, bo o tej inwestycji mówiono już w 2002 roku. Pomysł świetny, ale wszelkie ruchy komunikacyjne muszą być dostosowane do potrzeb mieszkańców. Gumieńce są już zablokowane komunikacyjnie od strony Mierzyna, nie mogą być jeszcze z drugiej strony – mówi radna, dodając jednocześnie, że jest przekonana, że miasto znajdzie optymalne rozwiązanie.
Sklep w Szczecinie będzie 12. sklepem szwedzkiej marki w Polsce. Rekrutacja pracowników ma ruszyć na początku 2020 r. Pierwsze zakupy zrobimy w pierwszej połowie 2021 roku.
Komentarze
46