Dla kierowców zamknięta zostanie ul. Zaleskiego, a dla pieszych frag. al. Wojska Polskiego. Spore zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowanego węzła Łękno wprowadzone zostaną już od najbliższej środy, 18 marca.
Ul. Zaleskiego od 18 marca będzie zamknięta na odcinku między al. Wojska Polskiego a ul. Lindego. To w związku z koniecznością przebudowy sieci sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych. Jak deklaruje wykonawca, utrudnienia na tym odcinku potrwają ok. 3 miesięcy.
Jednak większe utrudnienia czekają na pieszych. Wykonawca musi rozebrać stary wiadukt i wybudować konstrukcję, w związku z czym na prawie pół roku niemożliwe będzie przejście przez teren przyszłego węzła Łękno. Ruch pieszych na al. Wojska Polskiego na odcinku pomiędzy ul. Zaleskiego a Traugutta zostanie wstrzymany. Sugerowane obejście zostało wytyczone ciągiem ulic: Traugutta, Waryńskiego, Lindego, Zaleskiego. Jak deklaruje wykonawca, utrudnienia w ruchu pieszych na al. Wojska Polskiego mają potrwać do końca sierpnia tego roku.
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie węzła Łękno zostaną wprowadzane w środę, 18 marca, po godzinie 10:00, po porannym szczycie komunikacyjnym.
Przypominamy również, że od najbliższej soboty, 14 marca, duże zmiany w organizacji ruchu wprowadzone zostaną również w rejonie przebudowywanego pl. Szarych Szeregów. Od 14 marca wstrzymany zostanie dla samochodów przejazd przez torowisko w ciągu ul. Piłsudskiego. Jednocześnie dopuszczony do ruchu zostanie przejazd przez torowisko w kierunku Głębokiego. Zmiany czekają również pasażerów komunikacji miejskiej. W związku z zamknięciem dla tramwajów ul. Piłsudskiego na odcinku od pl. Szarych Szeregów do pl. Rodła, swoje trasy zmienią linie 1, 5, 11 oraz 12. Jednocześnie czasowo wznowiony zostanie ruch tramwajowy w ciągu al. Wojska Polskiego od ul. Wawrzyniaka do pl. Szarych Szeregów. Szczegóły tutaj
Budowa węzła Łękno ma się zakończyć w październiku 2020. Inwestycja obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł będzie pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.
Komentarze
6