Trudno uwierzyć, że historia jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm zajmujących się dystrybucją kawy zaczęła się w jednym z kołobrzeskich garaży. Coffeedesk zajmuje się dystrybucją kawy oraz sprzętu do jej parzenia, ale prowadzi również kilka kawiarni – zarówno w Warszawie, jak i w Kołobrzegu, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. Coffeedesk cieszy się wielkim zainteresowaniem klientów, a media społecznościowe prowadzone przez firmę biją rekordy popularności w sieci. To doskonały przykład prężnie rozwijającej się firmy z Pomorza Zachodniego, która zaczynała od zera.
„Kawa jest elementem celebracji chwili, łączy ludzi”
Zaczęło się w garażu w Kołobrzegu – trójka zdeterminowanych, młodych przedsiębiorców i około paleta włoskiej kawy. Początki nie były łatwe, ale Coffeedesk szybko stał się jednym z dystrybutorów najpopularniejszych marek kawy na świecie. Firma dynamicznie się rozwija, zajmując się kawą, sprzętem do palenia kawy, ale i prowadząc kawiarnie w Kołobrzegu i Warszawie. Firma zatrudnia obecnie ponad 160 pracowników i planuje dalszy rozwój.
– W każdym roku działalności pojawiały się momenty, które wprowadzały nas na wyższy poziom. Sklep internetowy, dystrybucja znanych marek, wejścia na kolejne rynki i poszerzenie dystrybucji na całym świecie, uruchamianie kolejnych kawiarni – mówi Marcin Gardzielik, prezes zarządu spółki All Good SA, właściciela marki Coffeedesk. – Kawy z Afryki będą wykazywały się większą owocowością, kawy z Ameryki Południowej będą mieć nuty czekoladowe, kakaowe. Kawa jest elementem celebracji chwili, ludzie są bardzo otwarci, kultura picia kawy zbliża ludzi – mówi prezes zarządu.
Coffeedesk przyznaje, że biznes rozwija się bardzo dynamicznie i wiele wskazuje na to, że do końca roku w Szczecinie, Kołobrzegu i Warszawie zatrudniać będzie ponad 200 osób. – Zarządzanie tym zespołem w kontekście pracowników i procesów oraz tworzenia planów rozwojowych jest dużym wyzwaniem. Mamy wspaniałych, kreatywnych ludzi i układanie tego w całość jest naszym poważnym zadaniem, ale chcemy dalej się rozwijać – dodaje Gardzielik.
„Pozdro, Marek!”, czyli jak firma sprzedająca kawę może budować pozytywne relacje z klientami
Coffeedesk jest jednym z internetowych liderów budowania relacji z klientami. Media społecznościowe firmy biją rekordy wyświetleń i interakcji. To kwestia odważnej i bezpośredniej komunikacji z klientami, która przekłada się na zainteresowanie produktami firmy. Jak mówią nam specjaliści Coffeedesk, klienci pozytywnie reagują, gdy do zamówienia dołączone są odręcznie napisane życzenia czy rysunek kota, który stał się charakterystycznym elementem paczek. – Poza spersonalizowaną komunikacją internetową fajnie jest wdrażać ją bezpośrednio. Piszemy liściki do klientów. Pewien pan Marek dostał kartkę „Pozdro, Marek!” i bardzo się obruszył, że jesteśmy tacy bezpośredni, że nie jesteśmy jego kumplami od piwa – informuje Paulina Władzińska, specjalistka social media Coffeedesk.
Firma Coffeedesk jest laureatem konkursu „Twój Biznes pod Banderą Sukcesu” organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Komentarze
3