Fototapety na wymiar to spersonalizowane rozwiązania dekoracyjne, które pozwalają na zindywidualizowanie wnętrza zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami. Fototapety na zamówienie są drukowana według specyfikacji przygotowanej dla konkretnej ściany, na której produkt ma zostać zamontowany. Nowoczesne fototapety na wymiar mogą prezentować dowolną grafikę, zdjęcie czy obraz, pochodzące z ogólnodostępnych zbiorów lub indywidualnych zasobów zamawiającego.

Fototapety na zamówienie — jak powstają?

Współczesne fototapety na wymiar to spersonalizowane produkty najwyższej jakości, które powstają w oparciu o solidne materiały i z zastosowaniem zaawansowanych technologii. Fototapety na zamówienie wykonywane są dla konkretnego klienta, po przeprowadzeniu precyzyjnych pomiarów powierzchni, na której mają zostać zamontowane. W projekcie uwzględniane są również ewentualne otwory, które będzie trzeba wykonać w fototapecie podczas montażu, dzięki czemu niwelowane jest ryzyko, że istotny element grafiki będzie znajdował się w miejscu... włącznika światła czy gniazda elektrycznego.

Marcin Krakowiak, współwłaściciel marki D-POS specjalizującej się w druku cyfrowym podkreśla, że najlepsze fototapety wykonywane są na papierze lateksowym, zadrukowywane w ploterach rolowych UV i w standardzie laminowane. Taki zestaw materiałów i technologii gwarantuje nowoczesnym fototapetom bezkonkurencyjną estetykę wykonania i perfekcyjne odwzorowanie projektu oraz trwałość i odporność m.in. na uszkodzenia mechaniczne, wilgoć i wodę.

Rodzaje fototapet na wymiar — dla domu i dla firm

Fototapety na wymiar są idealne do różnych typów pomieszczeń — od salonów, sypialni, pokojów dziecięcych i kuchni, po biura i przestrzenie komercyjne. Warto podkreślić, że fototapety dla firm umożliwiają tworzenie profesjonalnych i spójnych dekoracji ściennych, które mogą być dodatkowo nośnikami treści informacyjnych i marketingowych.

Dzięki różnorodności wzorów i możliwości personalizacji każdy może zamówić taką fototapetę na wymiar, która będzie nie tylko perfekcyjnie pasować do wymiarów ścian, ale również idealnie komponować się z charakterem i przeznaczeniem danego pomieszczenia.

Fototapety na wymiar można podzielić na następujące rodzaje:

  • Fototapeta z grafikami artystycznymi — prezentuje dzieła sztuki (lub wariacje na ich temat), abstrakcyjne wzory lub inne artystyczne kreacje; idealna do salonów i sypialni, ale również pokoi hotelowych i innych pomieszczeń, w których estetyka odgrywa kluczową rolę.

  • Fototapeta krajobrazowa — przedstawia piękne widoki, krajobrazy, scenerie przyrodnicze, górskie, morskie itp.; idealna do wnętrz, które mają inspirować i relaksować, np. do sypialni, salonów SPA, czy pomieszczeń socjalnych w biurowcach.

  • Fototapeta Miejska — zawiera obrazy znanych miast, zabytków, ulic miejskich; pasuje do wnętrz nowoczesnych, loftowych i tych z charakterem miejskim, sprawdza się również w biurach.

  • Fototapeta dla dzieci — z wesołymi, kolorowymi wzorami, postaciami z bajek, zwierzętami itp.; świetny pomysł na aranżację pokoju dziecięcego, ale również sal zabaw, sal w przedszkolu czy gabinetów pediatrycznych.

  • Fototapeta z własnego zdjęcia / własnych materiałów — ta opcja umożliwia wydrukowanie własnego zdjęcia lub grafiki w formie tapety; gwarantując oryginalny i w 100% spersonalizowany efekt.

  • Fototapeta 3D — zawiera grafikę, która tworzy iluzję trójwymiarowości, dodającej wnętrzom głębi, pozwalając na optyczną zmianę proporcji pomieszczenia i dodając aranżacji dynamicznego charakteru.

Przeczytaj także: Najmodniejsze motywy fototapet - jakie fototapety są najchętniej wybierane?

Podsumowanie

Fototapeta na wymiar to doskonały sposób na precyzyjne wykończenie ściany oraz nadanie wnętrzu unikalnego charakteru i stylu. Dzięki szerokiej gamie dostępnych wzorów oraz możliwości druku własnych zdjęć można stworzyć przestrzeń odzwierciedlającą indywidualne upodobania i oczekiwania. Nowoczesne fototapety na wymiar to również ciekawe rozwiązanie dla firm szukających profesjonalnych sposobów na wykończenia wnętrz pomieszczeń komercyjnych.