– W ciągu najbliższych 30 dni przekażemy wykonawcom plac budowy i będą mogły rozpocząć się pierwsze prace w terenie. W pierwszym okresie będą prowadzone roboty wstępne obejmujące rozpoznanie saperskie oraz wyznaczenie geodezyjne obszaru inwestycji. Kontynuowane będą również prowadzone już w pewnym zakresie ratunkowe badania archeologiczne – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Poważniejszych prac o większym zakresie można spodziewać się wiosną przyszłego roku.
Stargard-Recz
Odcinek Stargard-Recz wybuduje firma Budimex, która wyceniła swoją pracę na ponad 450 mln zł. Będzie to fragment o długości 13,8 km.
Nowa droga zacznie się na węźle drogowym Stargard Wschód i będzie przebiegać po północnej stronie istniejącej DK10.
– W rejonie miejscowości Tychowo powstanie para Miejsc Obsługi Podróżnych. Będzie tam rezerwa pod budowę stacji paliw i restauracji. S10 ominie od północy Krąpiel, gdzie na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł drogowy. Dalej ponownie droga będzie biegła obok obecnego przebiegu DK10. Odcinek zakończy się kilometr przed węzłem drogowym Suchań – relacjonuje Mateusz Grzeszczuk.
Po drodze zaplanowano osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.
Recz-Suchań
Odcinek Recz – Suchań będzie miał długość 19,6 km. Na wykonawcę prac o wartości 667,5 mln zł wybrano w przetargu Grupę Mirbud.
Projekt zakłada, że nowa trasa rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań. Poprowadzona zostanie nowym śladem na północ od obecnego przebiegu S10, omijając Wapnicę i Recz.
– W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz. Powstanie również 14 obiektów mostowych – 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Wybudowane zostaną również dwa dolne przejścia dla zwierząt – mówi Mateusz Grzeszczuk.
Na terenie województwa zachodniopomorskiego wybudowanych zostanie siedem odcinków S10, między Szczecinem a Wałczem.
Komentarze