Trwa przebudowa ul. Szafera. Powstaną tam dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, cztery ronda i pętla tramwajowa autobusowa przy Netto Arenie. Roboty prowadzone są w różnych częściach rozległego placu budowy.

– Zakończyło się układanie warstw konstrukcyjnych jezdni od ronda Wojska Polskiego do planowanego ronda przy ul. Romera. Zabetonowano płytę torowiska do ul. Romera i wykonano podbijanie większości torowiska w konstrukcji klasycznej. Trwają ostatnie prace przy rozjeździe na pętlę tramwajowo-autobusową. Intensywnie prowadzone są roboty brukarskie – nawierzchnie chodników od ul. Jarzyńskiego do Romera oraz parking tuż przy pętli. W ulicy Romera układane są warstwy konstrukcyjne jezdni – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich.

Z raportu urzędników wynika m.in., że wykonano 500 pali fundamentowych pod posadowienie zbiorników na wody opadowe i 115 fundamentów pod słupy trakcyjne. Powstaje budynek podstacji, w którym obsypano ściany fundamentowe, wykonano płyty posadzkowe, betonowe słupy i nadproża, trwa betonowanie wieńców żelbetowych oraz roboty murarskie.

Po zakończeniu przebudowy, ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Torowisko tramwajowe zajmie pas rozdzielający jezdnie. Zaplanowano cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką. Wszystko ma być gotowe w połowie 2021 r.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska. Ich koszt to 125 mln zł. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach