Podczas przebudowy ul. Szafera, na nowym rondzie Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ (skrzyżowanie z Romera) wybudowano zjazd, który urywa się po zaledwie kilkunastu metrach. To zalążek nowej ulicy, która poprowadzi równolegle do ul. Szerokiej, przetnie ul. Żołnierską na wysokości przeznaczonej do likwidacji pętli tramwajowo-autobusowej, a później połączy się z ul. Sosabowskiego.
Miejska spółka Tramwaje Szczecińskie zamierzała wydać na ten cel maksymalnie 90,9 mln zł. Tymczasem oferty zainteresowanych tym zamówieniem firm są wyższe. Konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner) wyceniło swoją pracę na 101 mln zł. Budimex oczekiwałby przelewu w wysokości 102 mln zł. Strabag zaproponował 105 mln zł, a ZUE – 123 mln zł.
Po analizie ofert zapadnie decyzja o dołożeniu brakujących pieniędzy lub unieważnieniu przetargu. Przypomnijmy, że część drogowa tego zadania uzyskała rządowe dofinansowanie w wysokości 56,5 mln zł.
Planowana droga będzie dwupasmową, dwukierunkową arterią z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami. Zgodnie z założeniami, ma usprawnić dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego.
Inwestycja znacząco zmieni schemat komunikacji miejskiej w tej części Szczecina. Zlikwidowana zostanie bowiem pętla Krzekowo. Tramwaje pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.
W tym etapie nowe torowisko zakończy się po połączeniu z istniejącą infrastrukturą na ul. Żołnierskiej. W przyszłości ma być poprowadzone dalej, w kierunku ul. Sosabowskiego, a później Taczaka i 26 Kwietnia (być może również Witkiewicza i Santocką), aż do Krzywoustego.
Komentarze
0