Do przetargu na wykonawcę tej inwestycji stanęło aż sześć podmiotów. Przedstawione przez nich oferty mieszczą się w przedziale od 44,7 mln zł aż po 79 mln zł.

Najniższe oczekiwania cenowe ma firma Strabag – 44,7 mln zł. Spółka Musing Bud wyceniła swoją pracę na 49,7 mln zł. Konsorcjum firm Intop Skarbimierzyce i Intop Warszawa zaproponowało 49,8 mln zł, konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras 50,7 mln zł, a Budimex 52,8 mln zł. Zdecydowanie najdroższa jest oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor – 79 mln zł.

– Na realizację inwestycji zabezpieczono 50 065 533,30 zł brutto. Złożone oferty będą teraz analizowane – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Co ma zostać zrobione?

Estakada Pomorska to fragment ul. Gdańskiej na wysokości elektrowni. Zbudowano ją w 1972 r., puszczając główny ruch górą, nad portowymi bocznicami kolejowymi. Estakada Pomorska to również jezdnie pomocnicze równoległe do głównej ul. Gdańskiej, które obsługują tereny usytuowane przy basenach portowych (strona północna) oraz obszary przemysłowe i ogrody działkowe położone pomiędzy Estakadą a Rzeką Regaliczką i obszarem linii kolejowych (strona południowa). Też zostaną zmodernizowane w ramach planowanej inwestycji.

Zakres prac obejmie:

- przebudowę obu nitek ul. Gdańskiej w obszarze Estakady Pomorskiej oraz budowę nowych połączeń ulic w celu usprawnienia komunikacji;

- budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo rowerowych;

- remont przejazdów kolejowych przecinających ul. Gdańską;

- przebudowę kolizyjnych sieci podziemnych lub/i nadziemnych (sieci elektroenergetyczne, sanitarne, wodociągowe, teletechniczne;

- przebudowę / budowę zjazdów publicznych;

- zapewnienie systemu odwodnienia poprzez przebudowę/budowę kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami oczyszczającymi;

- oznakowanie drogi;

- podniesienie nośności nawierzchni dróg i ulic;

- budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego;

- zagospodarowanie zieleni;

- podniesienie klasy nośności poprzez przebudowę (wzmocnienie) konstrukcji wiaduktu tramwajowo-drogowego.

Przebudowa potrwa dwa lata

Realizacja wszystkich zaplanowanych prac ma zająć 2 lata. Nadzór nad inwestycją będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Wcześniej, w ramach przebudowy układu dróg na Międzyodrzu, miasto ogłosiło przetarg na przebudowę ul. Górnośląskiej w okolicy Basenu Górniczego. Niedawno otwarto oferty zainteresowanych firm. Najtańsza opiewa na 17 mln zł.

Kolejnymi etapami wspomnianej modernizacji układu dróg będą też m.in. budowa Mostu Kłodnego i ronda na ul. Energetyków.