W I kwartale 2026 roku mają zakończyć się prace przy tunelu, który umożliwi komunikację między peronami i dojście na dworzec od strony osiedla Majowego. Dodatkowo na początku przyszłego roku Polskie Koleje Państwowe chcą ogłosić przetarg na wynajem lokali w dworcowym gmachu. „Zainteresowane są firmy z branży spożywczej, restauracyjnej i usługowej” – mówi Agnieszka Jurewicz z PKP SA.

Prace na dworcu Szczecin Dąbie prowadzą dwie kolejowe spółki – PKP SA i PKP PLK w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. 

Budują blisko 50-metrowy tunel

Pasażerowie mogą korzystać już z przebudowanego peronu nr 2, który zyskał antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Jego wysokość została tak dopasowana, aby ułatwić podróżnym wsiadanie i wysiadanie.

– Komfort oczekiwania na pociąg zapewniają nowe wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED umożliwia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy – wymienia rzecznik prasowy PKP PLK Bartosz Pietrzykowski.

Obecnie na terenie stacji prowadzone są prace na peronie numer 1 oraz przy tunelu pod torami.

– Przejście o długości ponad 47 metrów będzie zapewniało bezpieczne przemieszczanie się z peronu numer 1 na peron numer 2 oraz drugą stronę stacji. Dzięki windom będzie dostępna dla wszystkich podróżnych, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się – informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Na modernizowanym peronie nr 1 także pojawią się nowe ławki, oświetlenie, wyświetlacze, wiaty oraz oznakowanie. Zakończenie tych prac planowane jest w I kwartale 2026 roku.

Zacznie spełniać współczesne standardy

Obok trwa inwestycja PKP SA związana z przebudową budynku dworca Szczecin Dąbie. Obecnie nie wiadomo jednak, kiedy planowane jest jej zakończenie.

– Obecnie uzgadniany jest przebieg tras przyłącza gazowego i elektrycznego oraz powstaje nowy projekt wodociągu z uwzględnieniem oczekiwań Urzędu Miasta Szczecin. Po zakończeniu tych ustaleń będziemy mogli podać termin ostatecznego zakończenia inwestycji – informuje Agnieszka Jurewicz z PKP SA.

Na parterze budynku znajdują się lokale handlowo-usługowe o łącznej powierzchni około 243 m kw. (78 m kw., 16,6 m kw., 24 m kw., 124 m kw.). W zachodniej części (na parterze i piętrze) jest przestrzeń pod wynajem o powierzchni 270 m kw.

W holu znajdą się automaty z kawą, przekąskami i napojami, biletomat i bankomat. Na zewnątrz budynku przewidziano miejsce pod automat paczkowy i kwiatomat. 

– Zainteresowane tymi przestrzeniami są między innymi firmy z branży spożywczej, restauracyjnej i usługowej – dodaje Agnieszka Jurewicz. – Na początku przyszłego roku planowane jest ogłoszenie przetargów w celu wyłonienia najemców.