Najistotniejszą częścią tej inwestycji jest przebudowa węzła Kijewo, na przecięciu autostrady A6 i drogi krajowej nr 10. Zaplanowano tam szersze wiadukty, nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające i łącznice z łagodniejszymi łukami. Ma to poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu. Z powodu finansowych problemów pierwszego wykonawcy – Energopolu Szczecin – prace znacząco się przedłużyły.
Rozbudowa poniemieckiej autostrady
Na odcinku A6 między Kijewem a Rzęśnicą rozebrano przedwojenną nawierzchnię betonową, którą zastąpiła nawierzchnia bitumiczna. Jezdnie poszerzono o pas awaryjny, trasa została wygrodzona, a na leśnym odcinku powstało przejście górne dla zwierząt.
– Rozbudowa starej, poniemieckiej autostrady A6 to długo wyczekiwana inwestycja, dzięki której region otrzyma szansę na jeszcze szybszy rozwój. Jest to kolejny, ważny krok w stronę tego, aby mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego zyskali wygodne połączenia drogowe z resztą Polski – mówił wiceminister infrastruktury Rafał Weber, podczas podpisywania umowy o dofinansowanie.
Chcą sięgnąć po 43 mld zł
Dla GDDKiA była to już 71. umowa w tej pespektywie unijnej. To czyni z tego podmiotu największego beneficjenta Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
– Dzisiejsza umowa jest kolejną, która podkreśla sprawność GDDKiA w wykorzystywaniu funduszy unijnych dla rozwoju sieci drogowej. Nie zasypiamy gruszek w popiele i przygotowujemy kolejne wnioski o dofinansowanie, tak aby w całości wykorzystać dostępną dla GDDKiA alokację środków unijnych w kwocie ponad 43,3 mld zł – podkreślał Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
W tym roku planowane jest podpisanie kolejnych umów na unijne dofinansowanie drogowych inwestycji.
![]()
![]()
Komentarze
19