Już od 27 marca we wtorki i soboty polecimy ze Szczecina w nowym kierunku - do Edynburga. To jednak nie jest jedyna dobra wiadomość z goleniowskiego portu lotniczego. Szykuje się duża inwestycja w obsłudze cargo!
Ubiegły rok dla lotniska Szczecin-Goleniów był rekordowy. Jak podaje biuro prasowe portu, liczba pasażerów odlatujących z niego wyniosła ponad 578 tysięcy (24 procent więcej niż w 2016 roku). 6 lutego odprawiony został stutysięczny podróżny na trasie Szczecin-Warszawa, a w tym roku prawdopodobnie będzie też można świętować lot dwumilionowego pasażera linii Ryanair z Goleniowa. Pod koniec marca uruchomione zostanie połączenie do Edynburga (bilety są już w sprzedaży). Jak zaznaczają władze lotniska, zainteresowanie tą destynacją jest duże. W związku z czym prognozowana liczba pasażerów wszystkich kierunków w 2018 roku wynosi 675 tysięcy.

Najważniejsze nowe informacje z Goleniowa dotyczą jednak przede wszystkim ruchu towarowego na lotnisku. 31 stycznia podpisany został list intencyjny sygnowany przez Zarząd Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów oraz przedstawiciela Spółki Waimea Holding S.A. dotyczący zakupu działki pod budowę nowoczesnego terminala cargo. Ta inwestycja zapewni kompleksową obsługę frachtu lotniczego. Koszt realizacji projektu to ponad 30 milionów złotych, a termin zakończenia robót szacowany jest na drugi kwartał 2019 r. Będzie to drugi terminal cargo zbudowany w Polsce przez tę grupę kapitałową, stworzony w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska (pierwszy działa w Rzeszowie).

– Co prawda już realizujemy w Goleniowie usługi cargo, ale bez konfekcjonowania. Po realizacji inwestycji będzie możliwość odprawy większej ilości ładunków, np. wartościowych, czasowo składowanych, a nawet radioaktywnych. Aktualnie dominuje w Goleniowie ruch towaru z terenu Berlina, a w przyszłości liczymy na zwiększenie naszego zasięgu w tym zakresie. Naszym walorem jest to, że nie posiadamy ograniczeń hałasowych oraz dotyczących pracy w godzinach nocnych – mówi Prezes Zarządu Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, Maciej Dziadosz. – Generalnie budowa terminala spowoduje zwiększenie ruchu lotniczego w naszym porcie, następnie także zwiększenie ilości destynacji potrzebnych do wożenia ładunku w nowe miejsca. W ubiegłym roku odprawiliśmy ponad 720 ton ładunku, po zbudowaniu terminalu ta liczba na pewno będzie znacznie większa.

Terminal multimodalny o powierzchni ok. 5 000 m kw. ma stanowić integralną część infrastruktury międzynarodowego Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów. Ma być najnowocześniejszą jednostką operacyjną na Pomorzu Zachodnim. W III kwartale tego roku zostanie wybrany generalny wykonawca i rozpocznie się budowa.

Maciej Dziadosz zapowiada też powiększenie terminalu pasażerskiego (o 800 metrów kw.), co przyczyni się do zwiększenia przepustowości lotniska (wykonanie jest planowane jeszcze w tym roku).