W najbliższym czasie wyłoniony ma zostać wykonawca przebudowy ul. Szafera wraz z budową nowej pętli autobusowo-tramwajowej przy Netto Arenie. To pierwszy etap inwestycji. W kolejnych powstanie nowa dwupasmowa ulica aż do ul. Sosabowskiego, a tramwaje dotrą nową trasą na Krzekowo.

W tej chwili trwa budowa ronda na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego, ul. Arkońskiej i ul. Szafera. Część z zaplanowanych robót to prace przygotowujące do kolejnej inwestycji w tej okolicy. Zakłada ona przebudowę ul. Szafera, przedłużenie torowiska i budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy wojskowej strzelnicy, tuż obok hali widowiskowo-sportowej Netto Arena.

- Na dniach ogłosimy przetarg na wykonawcę. Mamy dofinansowanie unijne na realizację pierwszego etapu, czyli odcinka do nowej pętli tramwajowej. Zależy nam na szybkim wykonaniu prac, by rozliczyć się z nich w terminie – tłumaczy Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Będzie nowa ulica

Drugi etap zakłada dociągnięcie torów tramwajowych w okolice pętli tramwajowej Krzekowo na Żołnierskiej i połączenie ich z istniejącą już infrastrukturą. Tramwaj po wyjeździe z Szafera skręci na zupełnie nową, dopiero projektowaną ulicę, roboczo nazwaną Nowoszeroką (jest równoległa do istniejącej Szerokiej).

Po minięciu pętli Krzekowo nowa arteria „przebije” się aż do ul. Sosabowskiego. Na tym fragmencie zaplanowano zostawić miejsce na torowisko. W dalekiej przyszłości miałyby dotrzeć tutaj tramwaje, które pojadą nowym torowiskiem ułożonym na ul. 26 Kwietnia, a później ul. Santocką, ul. Witkiewicza i ul. Taczaka (lub w innym wariancie ul. 26 Kwietnia i ul. Taczaka).

ZOBACZ TEŻ: Będzie nowa "ściana płaczu". Znamy więcej szczegółów przebudowy al. Wojska Polskiego

Całość w perspektywie pięciu lat

Aby realizacja drugiego etapu była możliwa konieczny jest jeszcze wykup gruntów na nowej trasie, wyburzenie budynków i przeniesienie ich mieszkańców. To oznacza, że trzeba będzie dość długo poczekać na rozpoczęcie prac. Zwłaszcza, że prawdopodobnie inwestycja będzie musiała stać „w kolejce”.

- W najbliższych miesiącach w tym rejonie czeka nas prawdziwa kumulacja prac drogowych. Trwa przebudowa ul. Arkońskiej, wkrótce ruszy budowa węzła Łękno, w planach mamy też remont ulic Modrej i Koralowej, a także budowę ronda na Głębokim. Wszystkie te inwestycje nie mogą być prowadzone w jednym czasie, bo natężenie utrudnień drogowych byłoby zbyt duże – mówi Michał Przepiera.

Realizacja wszystkich etapów inwestycji na Szafera i Nowoszerokiej ma zostać zrealizowana w czasie 5 lat.

Rondo Szafera - Romera - Szeroka - Modra:

Rondo Szafera - Zawadzkiego:

Skrzyżowanie Szafera - Żniwna - Szeroka: