Choć ta wizja brzmi bardzo futurystycznie, to pomysł może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę! Podczas programu "Studio wSzczecinie.pl" Roman Walaszkowski, dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego podzielił się pomysłem na budowę w Szczecinie kolejki gondolowej. Wagoniki miałyby przewozić pasażerów między dworcem głównym a Wałami Chrobrego i Łasztownią.

Kolejką gondolową na Łasztownię? Jest taki pomysł

Czy w Szczecinie powstanie kolej gondolowa? Taki pomysł podczas programu "Studio wSzczecinie.pl" zaprezentował Roman Walaszkowski, dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Jak mówił, w Polsce są już przykłady świetnie działających kolei gondolowych, które przewożą pasażerów. Pozytywnie wpływają one na ruch w centrach miast, a przy okazji są dużą atrakcją turystyczną.

– W Parku Śląskim w Chorzowie taka kolej sprawdza się doskonale. Działa to jak system kolejek górskich, czyli na wysokich słupach zawieszone są gondole, w których mieści się od dwóch do trzydziestu osób w zależności od wielkości systemu. Mój pomysł jest taki, by był to element transportu publicznego i by miało to walory turystyczne. Marzę, by taka kolej została zbudowana od dworca głównego do Wałów Chrobrego, następnie przez Łasztownię, Wyspę Zieloną aż ponownie do dworca głównego – mówi Roman Walaszkowski.

Taka kolej miałaby być atrakcją dla turystów, którzy podczas przejażdżki mogliby zobaczyć najpiękniejsze miejsca naszego miasta.

Transport schodzi pod ziemię albo wznosi się nad ziemię. Jak będzie w Szczecinie?

Jak mówił w programie "Studio wSzczecinie.pl" Roman Walaszkowski, dzisiejsze tendencje transportu zbiorowego na świecie wskazują, że albo rozbudowuje się sieć komunikacji podziemnej albo nadziemnej. Szczecin ma doskonały potencjał, by budować kolejki gondolowe.

– Nie będziemy blokować ulic. To jest nasz pomysł, nie rozmawiałem jeszcze z Urzędem Miasta. Jeżeli byłoby zainteresowanie, to trzeba ten pomysł przeanalizować. Kolej gondolowa jest porównywana z kosztem budowy sieci tramwajowej – mówi dyrektor SSOM. Przyznaje, że nie będzie to projekt tani, ale korzyści, które miasto może osiągnąć są znaczące. Byłby to najbardziej ekologiczny, a jednocześnie najbardziej atrakcyjny dla turystów sposób transportu w Szczecinie.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zapowiada pracę nad dalszym rozwojem tej koncepcji, choć na ten moment trudno mówić o kosztach i terminach.

ZOBACZ TEŻ: Oceanarium i kolejka nad Odrą. To mogą być nowe atrakcje Łasztowni