Na prawym pasie nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej pojawiły się ciężarówki i sprzęt budowlany. Frezowanie starej nawierzchni to przygotowanie płyty obiektu na kolejne etapy remontu.

– Prace przygotowawcze i naprawcze w obrębie Trasy Zamkowej tak naprawdę trwają już od kilku dni, jednak dopiero widok sprzętu budowlanego na jezdni obiektu, to dla wielu osób wyznacznik rozpoczęcia inwestycji i remontu całego obiektu – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Z ruchu wyłączony jest prawy pas, kierowcy mogą korzystać z dwóch pozostałych. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Zamknięte są trzy łącznice. Nie ma możliwości zjazdu w kierunku Dworca Głównego i Polic oraz wjazdu od strony ul. Jana z Kolna.

– Pierwsze dni po wprowadzeniu zmian to czas obserwacji i ewentualnych korekt. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana i w razie potrzeby wprowadzane będą uzasadnione zmiany, które poprawią płynność ruchu i zminimalizują utrudnienia – podkreśla Piotr Zieliński.

Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej ma potrwać dwa lata. Przez cały czas zachowana będzie możliwość przejazdu. Prace obejmą naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni oraz wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie całe wyposażenie, m.in. balustrady, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia i oświetlenie uliczne.

W przetargu wybrano ofertę firmy NIWA Szczecin, która wyceniła swoją pracę na ponad 84 mln zł. Inwestycja zyskała 30 mln zł dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Nadzór nad jej realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.