Ulica Kolumba w Szczecinie zostanie przebudowana. Właśnie powstaje projekt modernizacji ulicy.
- Modernizację torowiska wraz siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie – ul. Kolumba – ul. Chmielewskiego – ul. Smolańska – ul. Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany (około 6 km).
- Modernizację torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – pl. Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości Hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem (1 km).
W ciągu ulicy Kolumba mają powstać tzw. przystanki wiedeńskie. - Ich konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych – tłumaczy Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich. - W ciągu ul. Kolumba przewidziano również ułatwienia dla rowerów.
Obecnie inwestycja jest w fazie projektowania na bazie przyjętej wcześniej koncepcji. - Harmonogram przewiduje, że dokumentacja pierwszej części zadania powinna być gotowa do początku grudnia br., zaś drugiej (przez ul. Dworcową) do końca września br. - mówi rzecznik.
Projekt obu etapów przygotowuje firma SAFAGE S.A.S z Warszawy.
W ramach innego zadania planowana jest również modernizacja pętli tramwajowej na Pomorzanach.
wizualizacja SAFAGE S.A.S.
wizualizacja SAFAGE S.A.S.
Remont ul. Kolumba to jeden z elementów długofalowej modernizacja infrastruktury tramwajowej na terenie Szczecina. Została ona podzielona na dwa etapy. W latach 2008-2015, podczas I etapu, przebudowano około 41km toru pojedynczego np. na ulicach Potulickiej, Narutowicza, 3 Maja. Etap ten uwzględniał także stworzenie zupełnie nowej sieci na Prawobrzeże (Szczeciński Szybki Tramwaj). Obecnie w ramach etapu II planuje się modernizację około 18 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Projekt związany z ul. Kolumba jest jednym z dziesięciu przewidzianych.
Komentarze
12