Za ile?
sektor A - 120 zł; sektor B, C - 120 zł, zbiorowy 100 zł; sektor D - 80 zł, zbiorowy - 60 zł; sektor E - 40 zł, zbiorowy 30 zł
Międzynarodowy pojedynek na głosy to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń artystycznych sezonu. Jak co roku dostarcza publiczności ogromnych emocji i wielkich przeżyć.
Piękne głosy, porywające arie i bardzo wymagająca publiczność – szczeciński Wielki Turniej Tenorów to najbardziej oczekiwane wydarzenie artystyczne lata. W tym roku odbędzie się jego osiemnasta edycja.
Historia turnieju sięga roku 1994, kiedy to tenorzy po raz pierwszy stanęli w szranki na dziedzińcu zamkowym. Dziś to jedna z najbardziej rozpoznawalnych imprez w regionie, która trwale wpisała się w muzyczny pejzaż Szczecina. Co roku uczestniczy w niej kilkunastu tenorów w całego świata. Przez lata formuła imprezy nieco ewoluowała, ale jej główna idea pozostała niezmienna. Śpiewacy rywalizują o względy publiczności, która nagradza wykonawców symboliczną różą. Tryumfuje ten, którego publiczność obdarzy największą liczbą kwiatów.
Turniej ma swoją niezmienną formułę artystyczną. W jego pierwszej części artyści wykonują sławne arie operowe, by w drugiej – o zdecydowanie lżejszej formule – zabawiać publiczność popularnymi fragmentami operetek i nieśmiertelnymi pieśniami neapolitańskimi. Program koncertu uzupełniają zawsze efektowne fragmenty orkiestrowe – najczęściej uwertury do sławnych oper i operetek, w których swoje umiejętności prezentuje orkiestra szczecińskiej Opery pod batutą znanych i doświadczonych dyrygentów. Choć Turniej Tenorów w założeniu jest zabawą, to nie wolno zapomnieć o istniejącym elemencie konkurencji, która dostarcza publiczności dodatkowej atrakcji i rozpala emocje. Kto tym razem podbije serca turniejowej publiczności?
Najbardziej znane, najtrudniejsze i najefektowniejsze arie operowe świata, ale także lekkie, dowcipne i melodyjne fragmenty popularnych operetek. Wszystko, co najlepsze w operowym koncercie w wykonaniu znakomitych tenorów z całego świata w towarzystwie orkiestry Opery na Zamku. Każdy z tenorów walczył będzie o względy publiczności i… róże! Ten, który dostanie ich od widzów najwięcej, wygra i zostanie pasowany na rycerza. Który z nich okaże się najlepszy? W tej edycji wystąpią artyści z Chile, Chin, Grecji, Meksyku, Polski i Ukrainy.
Program konkursowy:
Część I
Victor Campos-Leal (Meksyk)
È la solita storia del pastore – lament Federica z II aktu opery Arlezjanka Francesca Cilei
Juan Pablo Dupré (Chile)
Ah! mes amis – aria Tonia z I aktu opery komicznej Córka pułku Gaetana Donizettiego
Patrycy Hauke (Polska)
.....
Oleksandr Ostrovskyi (Ukraina)
Vesti la giubba – aria Cania z I aktu opery Pajace Ruggera Leoncavalla
Jędrzej Tomczyk (Polska)
Cisza dokoła – aria Stefana z III aktu opery Straszny dwór Stanisława Moniuszki
Angelos Samartzis (Grecja)
La fleur que tu m’avais jetée – aria Don Josego z I aktu opery Carmen Georges’a Bizeta
Hubert Stolarski (Polska)
La donna è mobile – aria Księcia Mantui z III aktu opery Rigoletto Giuseppe Verdiego
Maciej Ufniak (Polska)
E lucevan le stelle – aria Cavaradossiego z III aktu opery Tosca Giacoma Pucciniego
Część II
Victor Campos-Leal (Meksyk)
Tarantella napoletana – pieśń neapolitańska Gioacchina Rossiniego
Juan Pablo Dupré (Chile)
Torna a Surriento – pieśń neapolitańska Ernesta de Curtisa
Patrycy Hauke (Polska)
Core ’ngrato – romans neapolitański Salvatora Cardilla
Oleksandr Ostrovskyi (Ukraina)
Granada – pieśń meksykańska Augustína Lary
Jędrzej Tomczyk (Polska)
Twoim jest serce me – aria Sou-Chonga z II aktu operetki Kraina uśmiechu Franza Lehára
Angelos Samartzis (Grecja)
No puede ser – aria Leandra z II aktu zarzueli La Tabernera del Puerto Pabla Sorozábala
Hubert Stolarski (Polska)
Brunetki, blondynki – piosenka Roberta Stolza
Maciej Ufniak (Polska)
Non ti scordar di me – pieśń neapolitańska Ernesta de Curtisa
*Uczestnicy turnieju wymienieni są w kolejności alfabetycznej. Kolejność pojawiania się na scenie losują przed koncertem.
Turniej ma swoją niezmienną formułę artystyczną. W jego pierwszej części artyści wykonują sławne arie operowe, by w drugiej – o zdecydowanie lżejszej formule – zabawiać publiczność popularnymi fragmentami operetek i nieśmiertelnymi pieśniami neapolitańskimi. Program koncertu uzupełniają zawsze efektowne fragmenty orkiestrowe – najczęściej uwertury do sławnych oper i operetek, w których swoje umiejętności prezentuje orkiestra szczecińskiej Opery pod batutą znanych i doświadczonych dyrygentów. Choć Turniej Tenorów w założeniu jest zabawą, to nie wolno zapomnieć o istniejącym elemencie konkurencji, która dostarcza publiczności dodatkowej atrakcji i rozpala emocje. Kto tym razem podbije serca turniejowej publiczności?
Najbardziej znane, najtrudniejsze i najefektowniejsze arie operowe świata, ale także lekkie, dowcipne i melodyjne fragmenty popularnych operetek. Wszystko, co najlepsze w operowym koncercie w wykonaniu znakomitych tenorów z całego świata w towarzystwie orkiestry Opery na Zamku. Każdy z tenorów walczył będzie o względy publiczności i… róże! Ten, który dostanie ich od widzów najwięcej, wygra i zostanie pasowany na rycerza. Który z nich okaże się najlepszy? W tej edycji wystąpią artyści z Chile, Chin, Grecji, Meksyku, Polski i Ukrainy.
Program konkursowy:
Część I
Victor Campos-Leal (Meksyk)
È la solita storia del pastore – lament Federica z II aktu opery Arlezjanka Francesca Cilei
Juan Pablo Dupré (Chile)
Ah! mes amis – aria Tonia z I aktu opery komicznej Córka pułku Gaetana Donizettiego
Patrycy Hauke (Polska)
.....
Oleksandr Ostrovskyi (Ukraina)
Vesti la giubba – aria Cania z I aktu opery Pajace Ruggera Leoncavalla
Jędrzej Tomczyk (Polska)
Cisza dokoła – aria Stefana z III aktu opery Straszny dwór Stanisława Moniuszki
Angelos Samartzis (Grecja)
La fleur que tu m’avais jetée – aria Don Josego z I aktu opery Carmen Georges’a Bizeta
Hubert Stolarski (Polska)
La donna è mobile – aria Księcia Mantui z III aktu opery Rigoletto Giuseppe Verdiego
Maciej Ufniak (Polska)
E lucevan le stelle – aria Cavaradossiego z III aktu opery Tosca Giacoma Pucciniego
Część II
Victor Campos-Leal (Meksyk)
Tarantella napoletana – pieśń neapolitańska Gioacchina Rossiniego
Juan Pablo Dupré (Chile)
Torna a Surriento – pieśń neapolitańska Ernesta de Curtisa
Patrycy Hauke (Polska)
Core ’ngrato – romans neapolitański Salvatora Cardilla
Oleksandr Ostrovskyi (Ukraina)
Granada – pieśń meksykańska Augustína Lary
Jędrzej Tomczyk (Polska)
Twoim jest serce me – aria Sou-Chonga z II aktu operetki Kraina uśmiechu Franza Lehára
Angelos Samartzis (Grecja)
No puede ser – aria Leandra z II aktu zarzueli La Tabernera del Puerto Pabla Sorozábala
Hubert Stolarski (Polska)
Brunetki, blondynki – piosenka Roberta Stolza
Maciej Ufniak (Polska)
Non ti scordar di me – pieśń neapolitańska Ernesta de Curtisa
*Uczestnicy turnieju wymienieni są w kolejności alfabetycznej. Kolejność pojawiania się na scenie losują przed koncertem.
Komentarze
0