Spotkanie będzie miało charakter praktycznego treningu, który zostanie poprzedzony wprowadzeniem teoretycznym do tematyki komunikacji interpersonalnej. Potrwa ok. 90 min.
Obszary, którymi będziemy się zajmować:
– Sztuka słuchania z wyróżnieniem typowych postaw odbiorcy
– Rola uczuć w formułowaniu przekazu
– Ćwiczenie umiejętności odczytywania apelu wyrażonego w komunikacie
– Rozpoznawanie barier w procesie komunikowania się
– Wyrównywanie zakłóceń w procesie komunikacji w świetle Analizy Transakcyjnej
Podczas części teoretycznej uczestnicy poznają podstawowe twierdzenia i elementy procesu komunikacji (nadawca, przekaz, kanał przekazu, odbiorca). Zostanie zwrócona uwaga na to, że poza przekazem werbalnym używamy również przekazu niewerbalnego. Szczególny nacisk położony zostanie na wpływ indywidualnych cech charakteru na sposób komunikowania się.
Spotkanie zostanie zakończone podsumowaniem i oceną korzyści wyniesionych z warsztatu.
Komentarze
0