Recital Eweliny Hajdy.
Marimba jako instrument koncertowy dopiero od czterdziestu lat buduje swoją pozycję w salach koncertowych w Europie i na świecie. Źródłem jej dźwięku są drewniane sztabki, najczęściej produkowane z drewna różanego. Ów dźwięk można wydobywać, uderzając pałkami lub stosując wiele nowatorskich technik gry. Następnie wzmacniany jest on przez imponujące rezonatory. Choć na koncertach ten instrument ustawiamy w ostatnim rzędzie instrumentów na scenie, Ewelina Hajda udowadnia, że konkurować on może z całą orkiestrą. Dociekliwym dopowiemy – nie głośnością, ale paletą barw dźwiękowych.
Ewelina Hajda to absolwentka Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii i Konserwatorium w Strasburgu, gdzie kształciła się pod okiem niekwestionowanych mistrzów perkusji. Jest zdobywczynią nagród w konkursach muzycznych w Polsce, Rosji i we Włoszech. Zarówno jej międzynarodowa kariera, jak i same jej początki mogą być źródłem wielu inspiracji.
„Kiedy byłam mała, nie chciałam być ani lekarzem, ani prawnikiem, wyobrażałam sobie siebie tylko na scenie. Nie wychowywałam się w artystycznej rodzinie, moi rodzice są ekonomistami. W domu nie było CD, rzadko chodziliśmy na koncerty i spektakle. Nie wiem, czy to chodziło o brak pieniędzy, wydaje mi się, że były po prostu inne czasy i priorytety”.
Jeżeli szukają Państwo nowego muzycznego odkrycia, gorąco zapraszamy właśnie na ten koncert. Jeżeli będą to pierwsze odwiedziny w naszej Filharmonii, program bardziej niż przekrojowy pozwoli rozeznać muzyczne gusta! A jeżeli kiedykolwiek wyobrażali sobie Państwo siebie na scenie – wszystko przed Państwem!
ARTYŚCI: Ewelina Hajda - marimba
UTWORY:
- David Maslanka - Variations on Lost Love (temat i część I)
- Johann Sebastian Bach - Suita na wiolonczelę solo nr 3 C-dur BWV 1009 (Preludium)
- Antonio Lauro - Venezuelan Waltz nr. 3
- Emmanuel Séjourné - Prelude nr 1
- Keiko Abe - Wind Sketch
- Giacomo Puccini - Walc Musetty z opery Cyganeria (ar. Eric Sammut)
- Anna Ignatowicz-Glińska - Toccata
- Pietro Mascagni - Intermezzo z opery Rycerskość wieśniacza (ar. Eriko Daimo)
- Astor Piazzolla - Libertango (ar. Eric Sammut)
Komentarze
0