Prezydent Piotr Krzystek poinformował, że pierwsi kierowcy wjadą na nowy fragment ul. Sosabowskiego na przełomie czerwca i lipca. Wcześniej zapowiadano, że w tym samym terminie uruchomiony zostanie tam ruch tramwajowy.

Mowa o nowym odcinku ul. Sosabowskiego, biegnącym równolegle do ul. Szerokiej i łączącym się z ul. Szafera na rondzie Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ. To brakujący fragment, który zapewni ciągłość dwupasmowej drogi dwukierunkowej od al. Wojska Polskiego, przez Szafera, Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia do ul. Krzywoustego.

„Moi drodzy, przełom czerwca i lipca to moment, który warto zapisać sobie w kalendarzu. Częściowo otworzymy nowy fragment ul. Sosabowskiego. Jeszcze nie w całości – dla kierowców będzie po jednym pasie w każdą ze stron. Jednocześnie zacznie się budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Żniwną” – napisał prezydent Krzystek na Facebooku.

Termin zakończenia całej inwestycji to luty 2025 roku. Jest jednak konieczność, by udostępnić kierowcom możliwość przejazdu już wcześniej.

– Powodem przedpremierowego otwarcia nowej części ulicy Sosabowskiego jest planowana na początek lata budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żniwnej, a to z kolei wiąże się z koniecznością zamknięcia fragmentu ulicy Szerokiej. Otwarcie nowej części ulicy Sosabowskiego pozwoli utrzymać komunikację między os. Zawadzkiego i Krzekowem a zachodnimi obszarami Szczecina – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie, która jest inwestorem.

Na środku nowej ulicy powstaje torowisko, które pozwoli tramwajom skręcić z ul. Żołnierskiej w prawo i pojechać w stronę pętli przy Netto Arenie. Po drodze zaplanowano 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe. Pętla na Krzekowie została zlikwidowana.

Już wcześniej zapowiedziano, że tramwaje też pojawią się na nowym odcinku Sosabowskiego na początku wakacji. – Oddania całej arterii do użytku spodziewamy się w lutym 2025 roku, ale pierwszy tramwaj od strony Żołnierskiej na pętlę Szafera wjedzie wcześniej. Zakładamy, że będzie to przełom czerwca i lipca – mówił Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.

Wtedy z tej okolicy będzie można wycofać dwukierunkowe tramwaje (nie potrzebują pętli) obsługujące obecnie linię 5 na ul. Mickiewicza. Miasto ma na razie 6 takich pojazdów. W zamian będzie można uruchomić połączenie w kierunku dworca głównego. Tramwaje miałyby kończyć bieg na przebudowanym fragmencie ul. Kolumba, przed głównym wejściem na dworzec.

Budowa nowego fragment ul. Sosabowskiego będzie kosztować 102 mln. zł. Połowa pochodzi z rządowego dofinansowania. Wykonawcą jest konsorcjum firm Tormel i Stanled I.