Potrwa dwa lata i pochłonie blisko 129 mln złotych. Chodzi o budowę węzła Łękno, czyli jedną z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Szczecinie. Miasto oraz konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji podpisali dzisiaj umowę na jej wykonanie.
Węzeł Łękno to jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych do zrealizowania w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. trasy średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Na wykonanie wszystkich prac konsorcjum polsko-hiszpańskich spółek: Roverpol i Rover Alcisa ma dokładnie 24 miesiące od podpisania umowy. Inwestycja będzie kosztować blisko 129 mln zł. Miasto zwiększyło finansowanie na to zadanie, ponieważ pierwotnie koszty tej inwestycji szacowano w wysokości 116,5 mln zł. Zapewnione dofinansowanie unijne na tę budowę wynosi 73 mln zł.
W ramach inwestycji wykonane zostaną m.in. następujące prace:
1. budowa Obwodnicy Śródmieścia Szczecina od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła;
2. przebudowa al. Wojska Polskiego z budową skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną;
3. przebudowa torowiska tramwajowego w al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy;
4. przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego;
5. przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego;
6. przebudowa linii kolejowej 406 na długości 1,2km (zakończenie przebudowy przed wiaduktem w ciągu ul. Mickiewicza), wraz z peronami pod węzłem Łękno;
7. przebudowa przejazdu kolejowego w ul. Zaleskiego;
8. budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych;
9. budowa jednostronnej ścieżki rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż Obwodnicy Śródmieścia Szczecina (od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), obustronnych ścieżek i chodników wzdłuż al. Wojska Polskiego;
10. budowa parkingu rowerowego;
11. budowa ekranu akustycznego;
12. budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
13. przebudowa kolidującego uzbrojenia;
14. wykonanie zieleni.
Komentarze
28