– Spośród ośmiu podmiotów startujących w przetargu wskazaliśmy na firmę Budimex, która wyceniła prace na 429 mln zł – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej.
– Przy braku odwołań i sprawnym przebiegu czynności kontrolnych, podpisania umowy można spodziewać się około połowy tego roku. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w 2028 roku – zapowiada Mateusz Grzeszczuk.
Dwie nowe obwodnice i węzeł
Gotowa jest dokumentacja projektowa dotycząca każdej części inwestycji. Budowa drugiego etapu obwodnicy Warzymic i Przecławia będzie kontynuacją istniejącego odcinka, który dziś kończy się tymczasowym rondem na wysokości Smętowic. Do wybudowania pozostał 2,3-kilometrowy fragment, który w przyszłości będzie wspólnym przebiegiem drogi ekspresowej S6 (Zachodniej Obwodnicy Szczecina) i DK13. Zaplanowano węzeł Siadło Górne (łączący DK13 z przyszłą S6) i nowy węzeł autostradowy Szczecin Zachód, na połączeniu z A6 (w pobliżu Amazona). Po drodze powstanie 10 wiaduktów.
Obwodnica Kołbaskowa rozpocznie się w nowym węźle Szczecin Zachód i od wschodu ominie Kołbaskowo. Jednojezdniowa droga klasy GP będzie miała 5,6 kilometrów długości. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo – Moczyły powstanie rondo. Podobne skrzyżowanie połączy nowy odcinek z obecnym przebiegiem DK13 w pobliżu Rosówka. Ostatnie rondo zaplanowano 300 metrów przed granicą, na połączeniu z drogą powiatową z Kamieńca.
Budowa obu obwodnic ma zająć łącznie 27 miesięcy. Nie wliczają się w to okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Nowa infrastruktura przed granicą
Planowane prace mają również rozwiązać problem z zawracaniem na A6 tuż przed granicą. Obecnie trzeba jechać do kolejnego węzła, po stronie niemieckiej, który jest 9,5 km dalej. Możliwość zawracania zapewni nowy wiadukt nad autostradą A6 z łącznicami i jezdniami manewrowymi.
Po południowej stronie autostrady powstanie plac do kontroli dla służb. Obecnie takiego miejsca nie ma, funkcjonariusze muszą korzystać z dróg przy stacjach paliw.
Budowa nowej infrastruktury ma zająć 16 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Komentarze