Jeszcze wczoraj 10 dojechalibyśmy nad morze. Od dziś to jednak niemożliwe, ta linia bowiem na stałe wróciła do repertuaru szczecińskich tramwajów.

Ostania dziesiątka po Szczecinie kursowała 20 lat temu. Nieliczni pamiętają, że taki tramwaj w ogóle po naszym mieście niegdyś jeździł. Dlatego dziś widok tramwaju nr 10 dla wielu mieszkańców był zaskoczeniem. Niektórzy podchodzili do dziesiątki z nieufnością, czy ten tramwaj na pewno zawiezie nas na Gumieńce? Dokładnie tak, od dziś dziesiątka będzie kursowała pomiędzy Gumieńcami i Placem Rodła, zastępując 8 bis.

Ale w historii dziesiątki ta trasa jest nowością, we wcześniejszych latach nie na Gumieńce, ale do Szczecińskiej Stoczni mogliśmy tym tramwajem dojechać. Pierwsi pasażerowie, którzy skorzystali z 10 nie kryli zadowolenia – w Szczecinie brakowało linii, którą można bezpośrednio dojechać z Placu Rodła na Gumieńce.

1967: Stocznia Remontowa– ul. Druckiego—Lubeckiego – ul. Stalmacha – – Stocznia Szczecińska – ul. Dubois – ul. Parkowa – ul. Malczewskiego – – al. Wyzwolenia – ul. Obrońców Stalingradu – al. Wojska Polskiego - – ul. Jagiellońska – al. Bohaterów Warszawy – ul. Wawrzyniaka(z powrotem ul. Wawrzyniaka – al. Wojska Polskiego)

1973: Stocznia Remontowa– ul. Druckiego—Lubeckiego – ul. Stalmacha – – Stocznia Szczecińska – ul. Dubois – ul. Parkowa – ul. Malczewskiego –– ul. Matejki – Plac Żołnierza Polskiego – al. Niepodległości – al. 3-go Maja – – ul. Narutowicza – ul. Potulicka – Potulicka

1975: Gocław– ul. Światowida – ul. Dębogórska – ul. Druckiego—Lubeckiego – – ul. Stalmacha – Stocznia Szczecińska – ul. Dubois - ul. Parkowa –– ul. Malczewskiego – ul. Matejki – Plac Żołnierza Polskiego – al. Niepodległości – – al. 3-go Maja – ul. Narutowicza – ul. Potulicka – Potulicka.

1991: 20 kwietnia linia nr 10 została zawieszona.

1992: Dziesiątka została ostatecznie zlikwidowana

Źródło: Kajetan Szmuciński, „Tramwaje w Szczecinie. Historyja ulicznego omnibusu z lat 1879 – 2008 we trzynastu księgach prozą”, Księga pierwsza.