Rozpoczęła się budowa ulicy, która będzie przedłużeniem Szafera. Wiązać się to będzie z rozbiórką pętli tramwajowo-autobusowej Krzekowo. „Piątki” i „siódemki” pojadą w przyszłości dalej, nowym torowiskiem na końcowy Osiedle Zawadzkiego przy hali Netto Arena.

W lutym wykonawca wszedł na plac budowy. Ze względu na prace przygotowawcze, w tym wycinkę drzew kolidujących z budową nowej drogi, przez kilka dni zamknięte dla kierowców było skrzyżowanie ulic Żołnierskiej i Klonowica.

W pobliżu tego skrzyżowania znajduje się wspomniana pętla tramwajowo-autobusowa – jedna z najstarszych w Szczecinie. Jak czytamy w serwisie KOMIS (Komunikacja Miejska Szczecin), została zbudowana w 1954 roku.

Pierwszy poważny remont przeszła 18 lat później. Wtedy przy pętli stanął budynek socjalny z kasą biletową i dyspozytornią. Pojawiła się nawierzchnia z trylinki oraz chodnik z płyt betonowych. Kolejna modernizacja odbyła się w latach 2009-2010 przy okazji remontu torowiska przy ul. Żołnierskiej.

Teraz pętla zostanie zlikwidowana. Stoi bowiem na drodze nowej arterii, która będzie przebiegać równolegle do ul. Szerokiej. Planowana jest tam dwupasmowa, dwukierunkowa droga z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami. Połączy rondo Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ na Szafera z ulicą Sosabowskiego.

Na nowym fragmencie ulicy zaplanowano 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

Nową ulicę wybuduje konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner). Koszt inwestycji to 101 mln zł. Z rządowego dofinansowania pochodzi 56,5 mln zł. Prace mają zająć dwa lata.