Współdziałanie opierać ma się przede wszystkim na rozwijaniu żeglugi śródlądowej oraz żeglugi bliskiego zasięgu. Dotyczyć będzie takich zagadnień jak tworzenie alternatywnych łańcuchów dostaw między portami na Morzu Północnym i Bałtyckim, kwestie środowiskowe, logistyczne czy te dotyczące rozwoju infrastruktury.
- Ponadto sygnatariusze porozumienia określili dodatkowe potencjalne projekty, objęte przyszłą współpracą a dotyczące m.in. rozwoju przepływu towarów, inwestycji portowych, zagadnień środowiskowych oraz cyfryzacji procesów portowych. Przewiduje się również wspólne szkolenia ukierunkowane na integrację społeczności portowych – informuje Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Port w Rotterdamie jest największym, handlowym portem morskim w Europie. Rocznie przeładowywanych jest w nim m.in. 14,5 mln TEU kontenerów, czy 100 mln ton ropy naftowej. Każdego roku do Rotterdamu zawija około 30 tys. statków morskich i 120 tys. statków żeglugi śródlądowej.
Komentarze
0