Postępowanie dotyczy zakupu 4 niskopodłogowych autobusów jednoczłonowych i 18 niskopodłogowych autobusów dwuczłonowych z napędem mild hybrid.
Solaris chciałby za 4 krótsze autobusy 9,4 mln zł, a MAN – 9,7 mln zł. Tymczasem budżet zamawiającego to 8,1 mln zł.
Podobnie jest w części przetargu obejmującej 18 dłuższych autobusów. Tutaj Solaris wycenił swoją pracę na 52,8 mln zł, MAN proponuje 55,8 mln zł. W SPAD zamierzano wydać maksymalnie 48,7 mln zł.
– Ponieważ obie oferty przekraczają kwoty przeznaczone na zamówienie, SPAD zwróci się do zarządu miasta o zgodę na dalsze procedowanie postępowania – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy przewoźnika.
Jeśli budżet zostanie zwiększony, miasto chce, żeby krótsze autobusy dotarły do Szczecina do końca kwietnia 2027 roku. Dwuczłonowe miałyby dojechać w dwóch terminach. Pierwsza partia również do końca kwietnia 2027 roku (9 sztuk), a druga do końca marca 2028 roku (9 sztuk).
Komentarze