Prace rozpoczną się w zachodniej części parkingu, czyli między ulicami prowadzącymi w kierunku pl. Żołnierza Polskiego. Od środy, 21 lutego, nie będzie można tam parkować, a teren zostanie przekazany firmie budowlanej.

Miasto zrezygnowało ze względów finansowych z pomysłu budowy w tym miejscu parkingowca. Zamiast tego, parking pod Trasą Zamkową zostanie zmodernizowany i powiększony. Docelowo ma być tam 386 miejsc postojowych, czyli około 140 więcej niż obecnie. To jednak dopiero po zakończeniu trzeciego etap prac.

Efekt pierwszych prac za 5 miesięcy

W ramach pierwszego etapu planowana jest wymiana nawierzchni w zachodniej części placu. Pojawi się tam nowa instalacja oświetleniowa, nowa nawierzchnia i nowy zjazd na parking z dowiązaniem do ulicy Panieńskiej. Przebudowany zostanie sąsiedni chodnik i droga rowerowa.

– Po modernizacji zachodnia część parkingu pod Trasą Zamkową będzie liczyć 81 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i 9 dla autokarów. Wykonawca, firma Usługi Transportowo – Budowlane, Bernard Baranowski z Glinnej ma 150 dni na realizację zadania. Wartość zamówienia to 3,652 mln zł – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki NiOL, która zarządza parkowaniem w Szczecinie.

Obok miejsc postojowych będzie plac sportowo-rekreacyjny zmieniający się w lodowisko

W drugim etapie budowlańcy zajmą się wschodnią częścią parkingu. Zaplanowano tam nie tylko 200 miejsc postojowych, ale też plac sportowo-rekreacyjny dla amatorów rolek, wrotek i rowerów bmx, a zimą – łyżwiarzy.

Trzeci etap będzie możliwy do zrealizowania po budowie Mostu Kłodnego i wyburzeniu trzech łącznic Trasy Zamkowej. Wtedy w części północnej powstanie parking na 91 miejsc i zjazd na przebudowaną ul. Jana z Kolna.

– Cel całej inwestycji to uporządkowanie terenu pod Trasą Zamkową, zapewnienie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla mieszkańców i gości Starego Miasta oraz stworzenie przyjaznej przestrzeni rekreacyjnej – podsumowuje Wojciech Jachim.