Miasto kontynuuje przebudowę otoczenia przystanków, na których w przyszłości mają zatrzymywać się pociągi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na lewobrzeżu nowa infrastruktura powstaje m.in. na osiedlach: Turzyn, Drzetowo, Stołczyn i Skolwin.

Wszystkie te przystanki są przy linii prowadzącej ze Szczecina do Polic. Prowadzona na zlecenie PKP PLK przebudowa torów i peronów jest opóźniona. Jej finalizacji można się spodziewać dopiero pod koniec 2025 roku. Dużo wcześniej powinna być gotowa infrastruktura przesiadkowa, którą buduje miasto.

Zmiany przy skarpie na 26 Kwietnia

W okolicach ul. 26 Kwietnia powstają miejsca postojowe, na których będą mogli zostawiać samochody pasażerowie stacji SKM Turzyn.

– Prace realizowane są w większości branż. To przebudowa sieci sanitarnych i teletechnicznych. Wykonywane są konstrukcje podbudów nowych nawierzchni i jednocześnie trwa układanie nawierzchni miejsc postojowych oraz chodników. W rejonie skarpy, na której znajduje się torowisko, kontynuowane są prace przy budowie muru oporowego – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Inwestycję w formule zaprojektuj i wybuduj realizuje firma Elbud Szczecin. Koszt prac to 9,4 mln zł.

Z nowej pętli autobusowej na nowe schody

Na Drzetowie miasto zajęło się terenem nad torami, w rejonie ul. Rugiańskiej. Niewielki parking powstanie przy przebudowywanej drodze osiedlowej. Lepsze warunki zyskają też pasażerowie autobusów linii 69, które kończą tam swoją trasę.

– Wykonana została już nawierzchnia zatoki autobusowej, zakończono także prace związane z sieciami elektroenergetycznymi. Wykonawca kontynuuje prace przy układaniu nawierzchni chodnika oraz budowie schodów prowadzących na peron kolejowy– relacjonuje Piotr Zieliński

Gminna spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie zapłaci za prowadzone prace 10,2 mln zł. Wykonawcą jest firma Kristone.

Szykują się do układania nowych nawierzchni

W pobliżu dawnego dworca Stołczyn (Glinki) budowana jest nowa droga dojazdowa i chodniki w rejonie ulic Kolejowej i Nad Odrą.

– Na placu budowy dzieje się sporo. Wykonywane są nowe sieci oraz trwają przygotowawcze pod wykonanie podbudów nowych nawierzchni, chodników, jezdni oraz miejsc postojowych. W ramach prac konstrukcyjnych trwa wzmacnianie podłoża pod budowę pochylni oraz schodów. Wykonywane są ścianki oporowe – mówi Piotr Zieliński.

Elbud Szczecin za wykonywaną tam pracę otrzyma 7,8 mln zł.

Powstaje plac parkingowy

Przesiadkę na pociągi w Skolwinie ułatwiać ma nowy zjazd z ul. Stołczyńskiej, jezdnia manewrowa z miejscami postojowymi i nowe chodniki.

– Po zrealizowaniu robót sieciowych i ziemnych przygotowane zostało podłoże pod budowę placu parkingowego. Aktualnie wykonawca jest na etapie układania chodników oraz krawężników. Zainstalowane zostały lampy oświetleniowe. Wkrótce rozpocznie się wykonywanie nawierzchni jezdni manewrowej oraz miejsc postojowych – informuje Piotr Zieliński.

Zakres prac jest mniejszy niż przy wcześniej opisywanych stacjach, więc miasto wyda w tym przypadku mniej – 4,2 mln zł. Tutaj też roboty realizuje firma Elbud Szczecin.

Koszt przebudowy otoczenia wszystkich przystanków SKM w Szczecinie szacowany jest w wieloletniej prognozie finansowej na 195 mln zł.