Ostatni etap Trasy Północnej poprowadzi od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska. Będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i ścieżkami rowerowymi oraz pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe. Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką.
Częścią umowy będzie też zaprojektowanie i połączenie nowej infrastruktury z obwodnicą Polic oraz budowa nowych dróg służących obsłudze terenów inwestycyjnych na północy Szczecina. Dlatego też Szczecińskie Inwestycje Miejskiego podzieliły przetarg na dwie części.
Część I – budowa drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz budowa drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.
Część II – budowa Trasy Północnej wraz z budową połączenia drogowego obwodnicy Polic z Trasą Północną realizowana w 2 etapach: najpierw budowa nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie, a potem połączenie drogowe planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym miasta (formuła zaprojektuj i wybuduj).
Kwota, jaką miasto zamierza przeznaczyć na inwestycję, wynosi 246 313 797 zł brutto z podziałem na część I – 56 349 000,94 zł brutto i część II – 189 964 796,06 zł brutto. Tylko jedna ze złożonych ofert mieści się w budżecie i zakłada zrealizowanie dwóch etapów. Należy do spółki Strabag.
Oferta nr 1
Budimex S.A.
Cena część I: 69 458 756,09 zł brutto
Cena część II: 223 917 478,20 zł brutto
Oferta nr 2
EUROVIA POLSKA S.A.
Cena część I: 58 094 829,61 zł brutto
Oferta nr 3
Konsorcjum FirmTORMEL Sp. z o.o. – Lider KonsorcjumSTANLED I Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum
Cena część I: 57 799 709,52 zł brutto
Oferta nr 4
STRABAG Sp. z o.o.
Cena część I: 54 703 010,69 zł brutto
Cena część II: 189 681 474,64 zł brutto
Oferta nr 5
Konsorcjum Firm ROVERPOL Sp. z o.o. – Lider konsorcjum ROVER Infraestructuras, SA – partner konsorcjum
Cena część I: 63 935 400,00 zł brutto
Cena część II: 231 547 500,00 zł brutto
Oferta nr 6
MIRBUD S.A.
Cena część I: 63 896 292,89 zł brutto
Cena część II: 196 044 753,24 zł brutto
Oferta nr 7
Firma Budowlano-Drogowa MTM SA
Cena część I: 48 460 845,37 zł brutto
Teraz analizą ofert zajmie się komisja przetargowa. Termin realizacji wynosi 26 miesięcy na część I i 30 miesięcy na część II. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Komentarze
21